چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 52837
سلامت نیوز: هر هفته خودتان را وزن كنید.سر ساعات معین غذا بخورید تا متابولیسم بدنتان تنظیم شود.تا جایی كه امكان دارد راه بروید و تحرك داشته باشید. بیشتر پیاده‌روی كنید و كمتر تلویزیون ببینید.هر زمان که می توانید پیاده روی تند داشته باشید. مثلا در چند صد متری محل کار یا مرکز خرید از اتوموبیل خود ،تاکسی ویا اتوبوس پیاده شویم و بقیه مسیر را پیاده طی نماییم.

همه چیز را با کنترل از راه دوره انجام ندهید. کارها را به همان حالت قدیم شان انجام دهید، مثلا به جای استفاده از ریموت کنترل، بلند شوید و بروید کانال تلویزیون را عوض کنید و یا این که درب پارکینگ را به صورت دستی باز کنید

خوردن صبحانه به طور منظم:
سعی كنید وعده های غذایی و میان وعده های غذایی خود را منظم كنید، عادت کنید بین میان وعده های غذایی چیزی نخورید،اما میان وعده های سالم مثل شیر و میوه بخورید تا به سراغ میان وعده های ناسالم شیرینی و چیپس  و ... نروید.مواد غذایی را از دسترستان خارج کنید. مثلا در بین وعده های غذایی، روی میزتان مواد خوراكی نگذارید روی در و دیوار آشپزخانه تعداد زیادی از برگه‌های حاوی دست‌نوشته‌های خود را بچسبانید كه سالم‌ترین روش‌های تغذیه‌ای را به شما یادآوری كنند.

در منزل از هر وسیله ممكن برای ورزش كردن بهره بگیرید.
هر ماه دور كمر خود را اندازه بگیرید و اگر متوجه افزایش سایز آن شدید بلافاصله برنامه رژیم غذایی و ورزش روزانه خود را برای مقابله مجدد با اضافه وزن، تغییر دهید.
     
استفاده از برخی مواد غذایی به كاهش اشتها كمك كرده و با وجود حجم كم، معده را پر می‌كند.اولین نوع این غذا‌ها سوپ است كه علاوه بر ایجاد احساس سیری، ویتامین هم دارد. تخم‌مرغ كه به منبع غنی پروتئین معروف است هم، در صورتی كه به عنوان صبحانه خورده شود تا 24 ساعت آینده به طور قابل ملاحظه‌ای اشتها را تحت كنترل در می‌آوردو از افزایش وزن مجدد جلوگیری می‌نماید.

مصرف ماست و شیر كم چرب  نه تنها معده را پر می‌كند بلكه كلسیم موجود در آن به سوختن چربی‌های بدن و حفظ وزن بدن كمك می‌كند.
مصرف حبوبات پخته وسالادوسبزبجات به دلیل فیبربالا حجم قابل توجهی از معده را پر می‌كند همچنین  با آزاد كردن تدریجی انرژی در عین كم كالری بودن، گرسنگی فرد را از بین می‌برد و به این ترتیب باعث می‌شوند سراغ غذاهای پرکالری نروید.

اگر می‌خواهید دوباره وزنتان برنگردد با غذاهایی که بیشتر هوس می‌کنید، کمتر روبه‌رو شوید!مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک غذای سالم خانگی برای ناهار یا شام‌تان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهن‌تان خطور نکند. اگر هم می‌بینید که پرهیز از خوردن کیک تولد دوست‌تان برای‌تان مقدور نیست، با یک برنامه‌ریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان از سایر غذاها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال راحت یک برش خوش‌مزه از کیک تولد را هم بخورید.

 منبع: وب سایت شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha