سلامت نیوز: هرماه یك تخمك در تخمدان رشد كرده و ازاد شده و به سمت رحم حركت می كند.تخمك بعد از آزاد شدن تنها 14 ساعت برای بارور شدن زمان دارد.

 تخمك زمانی كه جدا می شود از لوله های تخمدان به سمت رحم حركت می كند. در این مسیر این شانس را دارد تا بارور شود. چنانچه تخمك بارور نشود به مدت یك شبانه روز زنده می ماند. تخمك پس از رهایی از تخمدان به مدت یك روز و یا نصف روز فرصت باروری دارد اما اسپرم پس از اینكه وارد رحم می شود می تواندتا چند روز در آنجا به زندگی خود ادامه دهد.

بنابراین به خانم هایی كه می خواهند شانس بارداری خود را افزایش دهند توصیه می شود 3 روز قبل و 2 تا 3 روز بعد از تخمك گذاری، مقاربت داشته باشند. اما به طور كلی برای بالا بردن فرصت باردار شدن زوجها باید در طول هفته 2 تا 3 دفعه رابطه جنسی داشته باشند .

عدم اطلاع از تخمگك گذاری شانس باوری را كاهش می دهد. چنانچه مقاربت در زمانی باشد كه تخمك گذاری انجام نشده، باروری صورت نمی گیرد.

اندازه گیری دمای بدن یكی از راههای تشخیص تخمك گذاری است. در زمان تخمك گذاری دمای بدن افزایش پیدا می كند . زمانی را كه دمای بدن افزایش می یابد را مشخص كنید مقاربت باید قبل از شروع این زمان باشد.

برای آنكه اسپرم راحت تر وارد رحم شود باید به گردن رحم نزدیك تر شود. بنابراین موقعیت قرار گرفتن در هنگام رابطه جنسی نقش بسزایی در این موضوع دارد. تنظیم شدن هورمون ها به دستگاه تناسلی درباروری كمك می كند. از یك رژیم غذایی مناسب پیروی كنید. میزان چربی بدن در باروری مهم است. با پیروی كردن از یك رژیم غذایی میتوان وزن بدن را به حالت تعادل درآورد كم وزنی و اضافه وزن شانش باروری را كاهش میدهد.

ویتامین های سی-دی-كلسیوم-روی-آنتی اكسیدان ها باعث تقویت اسپرم شده و فعالیت آنها را افزایش میدهد.

مصرف الكل-كافین قدرت باروری را كاهش میدهد.

ورزش نیز یكی از راه هایی است كه باعث تقویت باروری میشود به این دلیل كه میزان چربی را در بدن تنظیم میكند.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha