سلامت نیوز: مرد معتادی که در جنایتی هولناک پدرش را از درختی به دار آویخته بود، دردادگاه کیفری به تشریح جنایت خود پرداخت.

ساعت 2 بامداد پنجم مرداد سال 85 پسر جوانی با مراجعه به کلانتری 206 بومهن از خودکشی پدرش خبر داد. دقایقی بعد تیمی از ماموران در محل حادثه حاضر شده و با جسد حلق آویز رضا 53 ساله روبه‌رو شدند. مردی میانسال با طنابی از درخت حیاط خانه‌اش حلق آویز شده بود و یک چهارپایه نیز در کنارش قرار داشت. یکی از فرزندان مقتول به نام مصطفی در جریان تحقیقات اظهار داشت: پدرم ساعت 9 شب از اتاق خارج شد و وقتی غیبتش طولانی شد، به حیاط رفتم و با جسدش روبه‌رو شدم. من و مادرم از ترس نمی توانستیم جسد را پایین بیاوریم به همین خاطر به خانه برادرم رفته و همراه او به کلانتری آمدیم. پس از پایین آوردن جسد ماموران با آثار درگیری و جراحت بر روی آن روبه‌رو شدند که مصطفی در این باره گفت: با پدرم از چندی قبل درگیری داشتیم و این جراحات مربوط به این درگیریها است. او حتی چند بار تهدید کرده بود قصد خودکشی دارد.

با تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. ماموران که به اظهارات مصطفی مشکوک شده بودند به تحقیق از دیگر اعضای خانواده پرداختند که سرانجام همسر مقتول لب به اعتراف گشود و جزئیات این جنایت هولناک را فاش کرد. او به کارآگاهان گفت: مصطفی و همسرم با هم اختلاف شدیدی داشتند شب حادثه نیز با هم درگیر شدند، مصطفی در یک لحظه کنترلش را از دست داد و من و دخترم را در اتاقی زندانی کرد بعد هم یک طناب به درخت بست و چهارپایه ای را زیر آن قرار داد. مصطفی به زور پدرش را بالای آن چهارپایه کشاند و طناب دار را به دور گردنش انداخت بعد هم چهارپایه را از زیر پای شوهرم کشید. با افشای این موضوع ماموران به تحقیق از مصطفی پرداختند که او با انکار مجدد قتل اظهار داشت: پدرم قصد خودکشی داشت و من در این کار کمکش کردم. با تکمیل تحقیقات پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه همسر و دختر مقتول رضایت خود را اعلام کردند، اما پسر دیگر خانواده خواستار قصاص برادرش شد. قضات شعبه نیز پس از شور مصطفی را به قصاص محکوم کردند که حکم مجازاتش در شعبه 19 دیوان عالی کشور تایید شد. در حالی که پسر جنایتکار در یک قدمی چوبه دار قرار داشت برادرش با مراجعه به دادسرای جنایی رضایت خود را اعلام کرد.

صبح دیروز جلسه دادگاه برای بررسی مجازات متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد. مصطفی پس از تفهیم اتهام اظهار داشت: من به‌خاطر مصرف ماده مخدر هروئین شخصیتی دوقطبی پیدا کرده بودم و از سوی دیگر به‌خاطر کسب پول نقشه قتل را طراحی و اجرا کردم. قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام كردند و برای صدور حکم وارد شور شدند.
منبع: تهران امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha