جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 52899
سلامت نیوز: ارون موتس والدی وزیر بهداشت افریقای جنوبی با اشاره به افزایش سرمایه گذاری كشورهای جهان در امر مبارزه با ایدز و ویروس 'اچ ای وی' گفت: شمار مبتلایان به ویروس اچ.ای.وی در سال های اخیر روند نزولی داشته است.

خبرگزاری دولتی افریقای جنوبی پنجشنبه شب به نقل از موتسوالدی و در ارتباط با گزارش جهانی ایدز كه به تازگی از سوی سازمان ملل منتشر شد، گزارش داد: در سال 2011 میلادی كشورهای جهان هشت میلیارد و 600 میلیون دلار برای مبارزه با ایدز سرمایه گذاری كردند.

به گفته وزیر بهداشت افریقای جنوبی، سرمایه گذاری صورت گرفته در سال گذشته میلادی 11 درصد بیشتر از سال 2010 میلادی است.

وی گفت: 81 كشور جهان طی سال های 2006 و 2011 میلادی میزان سرمایه گذاری داخلی شان را برای مبارزه با 'اچ.ای.وی' و 'تی.بی' تا 50 درصد افزایش داده اند.

وزیر بهداشت افریقای جنوبی تصریح كرد، این میزان سرمایه گذاری اثار مثبتی در امر مبارزه با این بیماری ها داشته است.

به گفته موتس والدی، بیش از 80 درصد از افراد حامل ویروس های اچ.ای.وی و تی.بی در كشورهای افریقایی زیر صحرا زندگی می كنند.

وزیر بهداشت افریقای جنوبی اضافه كرد: در حال حاضر بیش از 60 درصد افراد مبتلا به ویروس اچ.ای.وی در كشورهای افریقایی زیر صحرا دختر بچه و یا زن هستند.

وی گفت: این آمار اهمیت سرمایه گذاری بر روی زنان و دختران و اگاهی بخشی به آنان به منظور جلوگیری از گسترش بیماری ایدز را نشان می دهد.

وزیر بهداشت افریقای جنوبی با بیان اینكه كشورش در پنج سال گذشته میزان سرمایه گذاری داخلی برای مبارزه با ایدز را تا 80 درصد افزایش داده است، گفت: این رقم برای سایر كشورهای زیر صحرا در حدود 97 درصد بوده است.

به گزارش منابع بهداشتی سازمان ملل در سال 2010 میلادی، در حداقل 56 كشور جهان شمار مبتلایان به ویروس اچ.ای.وی ثابت مانده و یا روند كاهشی داشته است.

بر اساس اخرین آمار منتشره از سوی این نهاد جهانی، شمار مبتلایان جدید به این ویروس در سال 2011 میلادی حدود دو میلیون و 500 هزار نفر بوده است و این رقم نسبت به سال 2010 میلادی، حدود یك صد هزار نفر كاهش نشان می دهد.

این امار همچنین حاكی از كاهش 24 درصدی شمار كودكان مبتلا به اچ.ای.وی از سال 2009 میلادی تاكنون است.

در سال 2011 میلادی حدود 330 هزار كودك به ویروس اچ.ای.وی مبتلا شده اند كه نسبت به سال 2003 میلادی تقریبا نصف است.

به گفته وزیر بهداشت افریقای جنوبی، این آمار جدید چشم انداز خوبی را از آینده ترسیم می كند و بر این اساس وظیفه تمامی كشورهای جهان است كه بیش از گذشته برای مبارزه با ایدز تلاش و سرمایه گذاری كنند.

به گزارش سازمان ملل، دو سوم از 33 میلیون بیمار مبتلا به ایدز در آفریقا، در كشورهای زیر صحرا زندگی می‌كنند.

در این میان افریقای جنوبی بالاترین آمار مبتلایان به ایدز و اچ.آی.وی را در دنیا دارد.

تخمین زده می شود حدود 12 درصد از جمعیت 50 میلیونی افریقای جنوبی حامل ویروس اچ.آی.وی و یا مبتلا به ایدز باشند.

برآورد می شود كه در سال 2009 میلادی بالغ بر 310هزار نفر براثر مبتلا به ایذر در این كشور جان خودرا از دست دادند.

رقم تلفات ناشی از ایدز در سال های قبل از آن نیز در این كشور بسیار بالا و تكان دهنده بوده است. این رقم در سال 2008 میلادی بیش از 592 هزار نفر بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha