شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 52922

افراد بهتر است در طی روز به خصوص در ساعات گرم حتی الامكان درمنزل مانده و دراتاق‌های خنک‌تر استراحت كنند، زیرا گرما و نور خورشید باعث تعریق و ازدست دادن مایعات بدن می‌شود.

سلامت نیوز : فرهاد رضوانی معاون آموزشی مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی اظهار داشت: افراد باید فعالیت بدنی خود را در ایام ماه رمضان محدود كنند و در طول روز دست‌های خود را مرتب با آب و صابون بشویند زیرا با این كار از گسترش بیماری‌های ویروسی به‌ویژه آنفلوانزای فصلی و H1 N1 ( آنفلوانزای خوكی) جلوگیری می‌شود.

وی افزود: پس از یک‌مدت طولانی روزه بودن و به دلیل عدم دریافت مواد غذایی در طول روز عمده افراد در حین افطار دچار افت قند خون، تحریک پذیری و بی‌حالی می‌شوند، بنابراین بهتر است در ابتدا خرما، سبزی، پنیر، چای شیرین و كمی عسل میل كنند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ رضوانی ادامه داد: متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند در موقع افطار مقدار كمی سوپ یا آش به‌عنوان پیش غذا مصرف شود، زیرا دستگاه گوارش ابتدا با حجم كمی از غذا آماده فعالیت می‌شود و سعی كنید بعد از چند ساعت شام خود را صرف كنید. وی به روزه داران توصیه كرد: غذا را خوب جویده و به آرامی میل كنند، از پرخوری و تند غذا خوردن خودداری كرده، در حین غذا خوردن، از نوشیدن آب اجتناب كنند و غذاهای فاقد روغن و چاشنی را در برنامه غذایی افطار و شام بگنجانند. معاون آموزشی اورژانس كشور خاطرنشان كرد: افراد باید از نوشیدن چای، قهوه و نوشابه بلافاصله پس از افطار خودداری كنند و پس از شام دسری از میوه‌های تازه و آجیل داشته باشند و همچنین در طی شب حدود 6 تا 8 لیوان آب را جرعه جرعه بنوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha