سلامت نیوز : محققان آمریکایی به نتایج جدید و شگفت انگیزی  درباره ویتامین B12 و نقش آن در درمان هپاتیت C دست یافتند.

این محققان گفتند: مکمل های غذایی حاوی ویتامین B12 درکنار درمان اصلی مورد استفاده درهپاتیت C می تواند تا حد زیادی بدن را برای مقابله با ویروس این بیماری و کاستن از خطرات آن تحریک کند.به گفته این محققان، تاثیر ویتامین B12 روی افرادی که در مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری هپاتیت C قرار داشتند، بیشتر بود.نتایج این تحقیقات نشان داد: دادن 5000 میلی گرم ویتامین B12 هر چهار هفته به مدت 24 یا 48 هفته براساس نوع بیماری هپاتیت نتایج ثمربخش زیادی را به همراه داشت زیرا توانست به میزان 34 درصد عملکرد بدن را در از بین بردن ویروس تقویت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سازمان بهداشت جهانی شمار مبتلایان به هپاتیت C را 3 تا 4 میلیون نفر در سال برآورد می کند.بر اساس آمار این سازمان، مصر در صدر کشورهایی قرار دارد که میانگین بالایی در ابتلا به بیماری هپاتیت C دارد و پاکستان و چین در رتبه های بعدی قرار دارند.هپاتیت به معنی التهاب کبد است. انواع مختلفی از هپاتیت وجود دارد. بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند.ابتلا به هپاتیت C می تواند منجر به بیماری مزمن کبدی و در صورت پیشرفت نمودن باعث سیروز (فرسودگی کبد) و در گروه بسیار کوچکی باعث سرطان کبد شود.

عامل بیماری هپاتیت C یک ویروس است و در ابتدا می تواند مثل یک سرماخوردگی معمولی بروز کند ولی بیماری مزمن هپاتیت C برعکس سرماخوردگی معمولی، به دلیل از کار افتادن کبد و مشکل بودن درمان می‏تواند حیات بیمار را تهدید کند.در ایران بالغ بر 200 هزار نفر آلوده به ویرورس هپاتیت C هستند که این ویروس عمدتاً از طریق تماس با خون شخص آلوده منتقل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha