تحقیقات نشان داده مبتلایان به بیماریهای قلبی چنانچه در فصل تابستان که هوا گرم است به شهرها و مکانهایی با رطوبت بالا سفر کنند، چندین برابر بیشتر دچار عوارض قلبی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر گروه تحقیقاتی دانشگاه سیدنی اعلام کرد حتی افراد میانسالی که درآب  و هوای معتدل زندگی می کنند چنانچه در محیط بسیار مرطوب قرار بگیرند، دچار عوارض قلبی شده و یا اگر مبتلا به بیماریهای قلبی و عروقی باشند مشکل انها تشدید می شود.

متاسفانه بسیاری از مردم تصور می کنند آب و هوای مرطوب تنفس را ساده تر کرده و از این نظر برای قلب شان بهتر است . در صورتی که محیط هایی مانند ساحل دریا به دلیل وجود هوای پاک تر به تنفس کمک می کند .اما قرار گرفتن در رطوبت زیاد به سلامتی قلب صدمه می زند.

آمار  نشان می دهد که چنانچه افراد بالای 70 سال در حمامهای بخار و سوناهای با رطوبت بالا قرار گیرند و این کار به صورت مکرر انجام شود، احتمال خطر برایشان به حدی بالا می رود که امکان دارد جان خود را از دست بدهند.

همچنین تحقیقات حاکی از این است که درمدت یک سال تعداد 3126 نفر به دلیل حمله قلبی درآتن  جان باختند که 1953 نفر شان  مرد بودند و یک سوم این مرگ و میرها در فصولی  که رطوبت هوای محل زندگیشان افزایش می یابد اتفاق افتاده است.

طبق هشدار کارشناسان  افراد در دهه 70 سالگی 3 و نیم برابر بیشتر دچار حمله قلبی می شوند و چنانچه در هوای بسیار مرطوب قرار گیرند، این احتمال تا 7 برابر نیز افزایش می یابد که این آمار قابل ملاحظه ای است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha