شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 52956
سلامت نیوز : بیماری سیاه سرفه كه زمانی كابوس هولناكی برای كودكان آمریكایی بود و سالانه صدها هزار كودك را مبتلا می‌كرد، بالاخره با كمك یك واكسن موثر مورد حمله قرار گرفت تا جایی كه تصور می‌شد، ریشه‌كن شده است اما ظاهرا این بیماری كاملا از بین نرفته است چون اخیرا مسوولان بهداشتی آمریكا موارد جدیدی از شیوع سیاه سرفه را در این كشور مشاهده كرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مقامات بهداشتی آمریكا اعلام كردند تا سال جاری میلادی (2012) شمار مبتلایان به سیاه سرفه در این كشور به 18 هزار نفر رسیده كه برای این بیماری به شدت مسری یك اپیدمی ملی خطرناك به حساب می‌آید.این مقامات تاكید كردند آمارهای نگران‌ كننده‌ای از موارد جدید ابتلا به این بیماری در ایالت‌های مختلف آمریكا گزارش شده است.در این گزارش، متخصصان آمریكایی چند نكته ایمنی و پیشگیرانه مهم را برای مراقبت در برابر این بیماری در اختیار والدین قرار داده‌اند كه عبارتند از:

نكته اول: حتما از واكسیناسیون مناسب و به موقع كودك خود در برابر سیاه سرفه مطمئن شوید و در این امر مهم كوتاهی نكنید.

نكته دوم: از خودتان در برابر این بیماری محافظت كنید. بزرگسالانی كه در اطراف كودكان و خردسالان مستعد ابتلا به سیاه سرفه زندگی می‌كنند باید خود را مجدد در برابر بیماری واكسینه نمایند تا از انتقال میكروب به كودكان پیشگیری كنند.

نكته سوم: توجه كنید كه واكسیناسیون تاثیر 100 درصدی در پیشگیری ندارد و به علاوه واكسن‌ها هم ممكن است به مرور زمان كم تاثیرتر شوند اما حتی واكسنی هم كه تاثیر كمتری دارد بهتر از این است كه كلا واكسیناسیون در برابر بیماری صورت نگیرد. به علاوه بزرگسالانی كه واكسن می‌زنند در‌ صورت ابتلا به نوع خفیف‌تر بیماری دچار می‌شوند.

نكته چهارم: حتما از علائم بیماری مطلع باشید و این علائم را كنترل كنید. سیاه سرفه ابتدا علائم شبه سرماخوردگی دارد. البته نوزادان در صورت ابتلا ممكن است دچار وقفه تنفسی حین خواب شوند.

متخصصان مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا تاكید دارند اگر والدین متوجه علائم طولانی مدت سرماخوردگی، استفراغ و خستگی مفرط در كودكانشان شدند، حتما باید به پزشك مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha