شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 52976
سلامت نیوز: دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران با بیان اینکه شیر بطری یک لیتری ۱.۵ درصد چربی با قیمت ۱۲۰۰ تومان به بازار عرضه می‌شود، از تخفیف ۱۰ درصدی محصولات لبنی پرچرب در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رضا باکری درخصوص اجرای تفاهم نامه انجمن صنایع لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در کل کشور اظهارداشت: این تفاهم نامه به دفاتر انجمن در استانها ابلاغ شده است و انشاء الله ظرف یک هفته آینده این تفاهم نامه به طور کامل در کل کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی درخصوص عرضه ۵۰ درصد ازمحصولات لبنی که در قالب محصولات حمایتی با نرخ ثابت به بازار عرضه می شوند، گفت: براساس تفاهم نامه مذکور تا پیش از این فقط سه محصول لبنی "شیر۹۰۰ گرمی نایلونی با ۱.۵ درصد چربی با قیمت ۹۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی با داشتن ۱.۵ درصد چربی با قیمت ۱۳۰۰ تومان و پنیر یو.اف ۴۰۰ گرمی با قیمت ۲۴۰۰ تومان" در بازار قابل عرضه بود، اما به دلیل اینکه برخی کارخانجات از نظر فنی فاقد خط تولید شیر نایلونی بودند و تنها شیر بطری تولید می کردند، لذا علاوه بر سه محصول یادشده محصول "شیر بطری یک لیتری ۱.۵ درصد چربی با قیمت ۱۲۰۰ تومان" هم به این تفاهم نامه افزوده شده است.


دبیرانجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران درباره ۵۰ درصد محصولات لبنی که براساس قیمت تمام شده به بازار عرضه می شوند نیز گفت: این گروه از محصولات لبنی که شامل ۱۲ فرآورده لبنی با درصد چربی بیش از ۱.۵ درصد (پرچرب) هستند، برمبنای قیمتهای تمام شده به بازار عرضه می شوند.


وی درعین حال تصریح کرد: البته براساس تصمیماتی که اتخاذ شده، برای حمایت از مصرف کنندگان در ماه مبارک رمضان همه شرکتهای فرآورده لبنی موظف شده اند که این گروه از محصولات خود را تا پایان ماه رمضان با ۱۰ درصد تخفیف به بازار عرضه کنند.


حسین چمنی مشاورانجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران پیش از این شرط تداوم طرح عرضه لبنیات با نرخ مصوب را تثبیت قیمت شیرخام توسط دولت دانسته و ابراز امیدواری کرده بود که دولت به تعهدات خود به دامداران برای تامین نهاده های ارزان قیمت به موقع عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha