چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5298

زنان آسیایی که رژیم غذایی غربی سرشار از گوشت ، نان تهیه شده با آرد سفید ، شیر و پودینگ دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

میزان ابتلا به سرطان سینه در میان زنان آسیایی کمتر از زنان جامعه غرب است اما این تعداد رو به افزایش است.افزایش دو برابر ابتلای زنان آسیایی که الگوی غذای غربی دارند به سرطان سینه فقط در میان زنان یائسه دچار اضافه وزن مشاهده شد و مشخص شد کسانی که شاخص وزن بدنشان (BMI) بالاتر از 25 است بیشتر در معرض خطرند.
در جمعیت آسیایی برای زنان یائسه کاهش مصرف غذاهای غربی به اضافه کنترل موفقیت آمیز وزن در برابر سرطان سینه اثر حفاظت بخش دارد.
رژیم غذایی غربی به گفته محققان سرشار از گوشت ، شیرینی جات ، پودینگ ها ، نان سفید و شیر است. رژیم غذایی آسیایی که عمدتا در چین دنبال شده سرشار از سبزیجات ، سویا ، فرآورده های آنها و ماهی است.
محققان چینی بخشی از علت افزایش موارد ابتلا به سرطان را در میان زنان چینی به فاکتورهای محیطی از جمله رژیم غذایی نسبت می دهند اما به گفته برخی متخصصان تاثیر سایر عوامل از جمله بی تحرکی ، مصرف داروها و بچه دار شدن در سنین بالا را نیز باید در این خطر موثر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha