شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 52980
سلامت نیوز : باید و نباید‌های تغذیه‌ای كه دكتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در ماه خدا به شما توصیه می‌كند؛

1)‌ فقط دو لیوان مایه حیات : خوردن بیش از دو لیوان آب‌سرد باعث سوء‌هاضمه و مشكلات گوارشی می‌شود. پس بهتر است در این زمینه زیاده‌روی نكنید.

2)‌ میوه و سالاد، انتخاب‌های خوب سحری : خوردن مواد غذایی كه فیبر دارند در وعده سحری توصیه می‌شود. منبع غذایی ویژه برای فیبر هم كاهو، ‌سبزی‌ها و انواع میوه‌ها هستند كه بر خلاف باور نادرست مردم نه‌تنها باعث معده درد نمی‌شود، بلكه آب بدن را در طول روز حفظ می‌كنند.

3)‌ خداحافظ شیرینی :اگر می‌خواهید در درازمدت سلامت لوزالمعده‌تان حفظ شود، شروع افطارتان را با هر چیزی به غیر از شیرینی‌هایی كه قند مصنوعی دارند، داشته باشید. زولبیا، ‌بامیه، چای شیرین، شله‌زرد و حلوا بدترین انتخاب‌های شروع یك افطار هستند، برای جلوگیری از افت قند بدنتان هم، بهتر است از موادی چون خرما كه قند طبیعی دارند، استفاده كنید.

4)‌ نان فقط نان سبوس‌دار:نان،‌ پنیر و سبزی تركیبات طلایی این سفره هستند كه معمولا بعد از 16 ساعت روزه‌داری به مذاق همه ما خوش می‌آید.

منتهی باید دقت شود که حتما از نان سبوس دار چون سنگک استفاده شود.

5)‌ آش رشته، به‌شرطهـــا و شروطها؛ آش رشته به دلیل غنی بودن از حبوبات معمولا انتخاب خوبی برای افطار است به شرط آن که حبوبات آن به اندازه کافی خیسانده و پخته شده باشد.

6)‌ حلیم‌تان را چرب و شیرین نخورید : خوردن حلیم در ماه رمضان معمولا با دو عادت بد همراه است كه باعث می‌شود از یك غذای مفید به یك غذای زیانبار تبدیل شود. این دو عادت بد یكی اضافه‌كردن روغن به حلیم است و دیگری شیرین‌كردن آن.

7)‌ با گرم‌ها شروع كنید : افطار خود را با یك خرما و شیر گرم، آب‌جوش یا چای تلخ شروع كنید.

8)‌ كله‌های سحری​ : در زمینه كله‌پاچه یك باور غلط وجود دارد. باوری كه می‌گوید چون این غذا از لحاظ جدول، ‌كالری بالایی دارد می‌توان با خوردن آن انرژی مضاعف داشت. در صورتی كه باید گفت خوردن این غذا باعث تشدید تشنگی در روزه‌داران می‌شود.

منبع : جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha