سلامت نیوز: گزارشی که توسط یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا منتشر شده است نشان می دهد که عوامل انسانی به ادامه گرسنگی در فقیرترین نقاط دنیا منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، موسسه تحقیقات بین المللی سیاست غذایی می گوید استفاده از زمین‌های زراعی برای تولید زیست سوخت (biofuel) که عمدتا مورد استفاده کشورهای غنی تر است، همراه با تغییرات آب و هوا و بورس بازی در بازار مواد غذایی به گرسنگی در کشورهای فقیرتر کمک کرده است.

این گزارش خاطرنشان می کند که میزان گرسنگی در بسیاری از کشورهای آفریقای سیاه به جز غنا به سطح هشدار دهنده ای رسیده است.

در این گزارش آمده که در مجموع، میزان گرسنگی در جهان از سال ۱۹۹۰ به این سو کاهش یافته که دلیل آن بهبود تولید در جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی است.

گزارش این موسسه تحقیقاتی در حالی چاپ شده که سازمان ملل نیز روز گذشته گفت بهای مواد غذایی طی سال های آتی افزایش خواهد یافت و باعث خواهد شد تا کشورهای فقیر متکی به واردات با خطر گرسنگی مواجه شوند.

این سازمان روز گذشته در گزارش سالانه خود در باره ناامنی غذایی در جهان گفت بهای مواد غذایی در جهان در ماه فوریه افزایش یافت که این خود عاملی در بروز ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا بود.

گزارش سازمان ملل خاطرنشان می کند از آن زمان بهای مواد غذایی کاهش یافته اما بی ثباتی اقتصادی، ذخیره پائین غلات و رابطه نزدیک بهای انرژی و قیمت محصولات کشاورزی در بازار، همراه با خطر رو به افزایش تغییرات آب و هوا احتمالا در آینده منجر به تغییرات چشمگیری در بهای مواد غذایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha