شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 52985
سلامت نیوز: بر اساس یافته های یک تحقیق جدید، احتمال دارد که مردم با خریدن نوشیدنی های ورزشی، پودرهای پروتئینی بدنسازی و کفش های ورزشی گران قیمت فقط پولشان را هدر می دهند.

ژورنال پزشکی بی بی سی و برنامه پانوراما در تحقیقی که در این باره انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که برای اثبات تاثیری که گفته می شود محصولات ورزشی دارند، "شواهد روشنی" موجود نیست.
یک تیم از دانشگاه آکسفورد ۴۳۱ ادعا را درباره ۱۰۴ مورد آگهی محصولات ورزشی بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که جای خالی تحقیقات درست و با کیفیت در این عرصه به شکل نگران کننده ای احساس می شود و لازم است مطالعاتی برای آگاه کردن مصرف کنندگان انجام بگیرد.

لوکوزید، پرفروش ترین نوشابه انرژی زای بریتانیاست. در تبلیغات این نوشابه آمده است که این نوشابه سوختی محسوب می شود برای تقویت بنیه ورزشی و کمک می کند که مصرف کنندگان را برای مدت طولانی تر با انرژی تر نگه می دارد.

دکتر هنگان، سرپرست تیم تحقیق آکسفورد که بر روی پرونده لوکوزید تحقیق کرده است، در این باره می گوید که شواهد برای تایید این ادعا سیار ضعیف است و شامل حال همه مصرف کنندگان نمی شود.

به گفته وی به طور کلی چیزی وجود ندارد که تایید کند، نوشیدنی های کربوهیدارتی موجب افزایش توانایی های ورزشی می شوند.

این موضوع درباره انواع و اقسام پودرهای ورزشی هم صدق می کند.

پروفسور بنو نیگ، از دانشگاه کالگاری کانادا که بیش از ۴۰ سال است بر روی بیومکانیک دویدن مطالعه می کند در این باره می گوید تا مدت ها تصور می شد که کفشی که چگونگی فرود آمدن پا را روی زمین به گونه ای خاص کنترل کند به کیفیت کلی دویدن و یا نتیجه ای که حاصل می شود کمک می کند اما به گفته وی بر خلاف این تصورات، هر کفشی که فرد در آن احساس راحتی کند، اندازه اش باشد و با پوشیدنش از فعالیت هایش لذت ببرد کفش خوب و درستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha