روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به عوارض جانبی "روش بارداری در شیشه" برای درمان نازایی پرداخته و نوشته است که دانشمندان درحال یافتن متد بارداری در شیشه ملایم تری هستند.

"آی وی اف ملایم" متدی جدید برای اجتناب از عوارض جانبی درمانهای نازایی

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، به نوشته این روزنامه بارداری در شیشه "آی وی اف" یک روش درمانی پرهزینه است که خطرات جانبی بسیاری برای سلامت زنان دارد.

گاردین در این گزارش خاطرنشان کرده اند که اغلب زنانی که تحت این درمان قرار گرفته اند، به ویژه زنانی که به سبب درمان های هورمونی دچار مشکل شده اند، حاضر نیستند که از مشکلات خود صحبت کنند.

"یائسگی موقت" ناشی از دارو درمانی و تحریک شدید تخمدان ها که به منظور توسعه فولیکول های تخمکی چندگانه انجام می شود، تنها بخشی از مشکلات این روش درمانی است.

به نوشته گاردین، در حدود 10 درصد از این بیماران که اغلب زنان جوان هستند، نسبت به درمان های هورمونی واکنش های غیرعادی ارگانیکی نشان می دهند و مستعد بیماری های تخمدانی می شوند و حتی نوزادان این مادران که به این روش متولد شده اند نسبت به بیماریها حساس تر از سایر نوزادان هستند.

اما متد دیگری برای درمان نازایی بر پایه سیستم هورمونی ملایمتری وجود دارد که تخمدان ها را متعادل تر و با عوارض جانبی کمتری تحریک می کند و جنین را توسعه می دهد.

نتایج این متد جدید که "آی وی اف لایت" نام دارد، در تازه ترین شماره مجله لانست منتشر شده است.

به اعتقاد بسیاری از متخصصان، هزینه این درمان بسیار کمتر از متد رایج است و عوارض جانبی کمتری را برای بیمار به همراه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha