سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای گسترش پرونده الكترونیك سلامت همزمان با افتتاح برنامه پزشك خانواده در شهرها و استان‌های مختلف، از پیوستن 35 بیمارستان به سامانه الكترونیك سلامت خبر داد.

دكتر حسین ریاضی، مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: اغلب دانشگاه‌های علوم پزشكی در قالب اجرای برنامه پزشك خانواده، ثبت نام جمعیت تحت پوشش و ویزیت پایه را با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی انجام می‌دهند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی گفت: در حوزه درمان نیز تعداد زیادی از بیمارستان‌های دولتی و تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشكی به سامانه الكترونیك سلامت متصل هستند. بیمارانی كه به پزشك خانواده مراجعه می‌كنند و به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند؛ چه مطب‌های تخصصی و فوق تخصصی و چه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشكی، اطلاعاتشان از طریق همین سیستم‌های اطلاعاتی پرونده سلامت تبادل می‌شود.

به گفته مسوول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در حال حاضر حدود 35 بیمارستان به سامانه الكترونیك سلامت متصل شده‌اند كه تعداد آنها رو به افزایش است.مشاور وزیر بهداشت همچنین از اقدامات انجام شده برای تجهیز مراكز بهداشتی و درمانی به سامانه شمس (شبكه ملی سلامت) خبر داد و گفت: به این منظور تفاهم نامه مشتركی میان وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و وزارت ارتباطات و شركت مخابرات به امضا رسیده است. به این ترتیب تمام مراكز بهداشتی و درمانی كشور به این شبكه متصل خواهند شد.

وی افزود: بر این اساس 25 هزار نقطه تحت پوشش وزارت بهداشت به این زیرساخت ارتباطی (شبكه ملی سلامت) متصل خواهند شد. این سامانه، شبكه اختصاصی وزارت بهداشت است كه به دنبال اجرای آن برای تبادل داده و اطلاعات نیازی به اینترنت نخواهد بود.ریاضی افزود: سامانه شمس، شبكه‌ای داخلی، بستری امن و با سرعت بالا است و امیدواریم تا پایان امسال 10 هزار نقطه به این شبكه متصل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha