یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 53019

سلامت نیوز : كارشناسان سازمان غذا و داروی آمریكا، داروی جدیدی را برای درمان انواعی از سرطان خون كه به داروهای دیگر پاسخ مثبت نمی‌دهند، تایید كرد.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، داروی جدید تولید شركت داروسازی «اونیكس» است و «كیپرولیس» نام دارد.این سازمان اعلام كرد كه داروی «كیپرولیس» به شكل تزریق داخل وریدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و كاربرد آن برای بیمارانی تایید شده كه به سرطان خونی «مولتیپل میلوما» مبتلا هستند و پس از مصرف دو داروی فعلی به نام‌های ولكاد و «تالومیر» به نتیجه نرسیده‌اند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این كارشناسان می‌گویند سرطان «مولتیپل میلوما» نوعی سرطان خون است كه سلولهای پلاسما در مغز استخوان را مبتلا می‌سازد. این بیماری در آمریكا نسبتا نادر اما در صورت ابتلا اغلب كشنده است.

متخصصان انجمن سرطان آمریكا پیش بینی كرده‌اند كه در سال 2012 میلادی حدود 21 هزار و 700 مورد جدید ابتلا به این بیماری در آمریكا تشخیص داده خواهد شد و حدود 10 هزار و 710 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست خواهند داد.دكتر ریچارد پازدور، رییس اداره داروهای سرطانی در سازمان غذا و داروی آمریكا در این باره اظهار داشت: مطالعات ما طی یك دهه گذشته در زمینه تولید داروهای مفید برای مقابله با این سرطان ادامه داشته و به نتایج امیدواركننده‌ای رسیده است.آزمایشات بالینی این دارو روی 266 بیمار نشان داد كه در 23 درصد بیماران باعث از بین رفتن یا كوچك شدن تومورها شده است. شایعترین عوارض جانبی داروی جدید شامل خستگی، كاهش تعداد گلبول‌ها و پلاكت‌های خونی، تنگی نفس، اسهال و تب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha