سلامت نیوز : یك آسیب‌شناس اجتماعی، اصلی‌ترین دلیل گرایش افراد به جراحی‌های زیبایی را توهم خود زشت‌پنداری دانست و گفت: این توهم باعث می‌شود 90 درصد از خانم ها و 15 درصد از آقایان به غلط تصور كنند با جراحی پلاستیك از چهره‌ خود برگشته و زیباتر خواهند شد.

مجید ابهری در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار كرد: علت 80 درصد از جراحی‌های پلاستیك تلاش برای زیباتر شدن است و تنها 20 درصد از این جراحی‌ها جنبه درمانی و ضروری دارند و بسیاری از آنها غیر ضروری و تشریفاتی است.

نقش زیبایی در جامعه ما به عنوان معیاری در ارزیابی افراد

این استاد دانشگاه دلیل پایین بودن گرایش افراد در كشورهای اروپایی به جراحی‌های زیبایی را تفاوت جایگاه زیبایی در فرهنگ آن جوامع دانست و تصریح كرد: اگر در كشور ما میانگین جراحی پلاستیك سالانه هفت برابر كشورهای اروپایی است، به این دلیل است كه زیبایی در جامعه ما به عنوان یك معیار در ارزیابی افراد نقش دارد، در حالی كه در جوامع اروپایی چنین نیست.

دلیل عمده گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی تبلیغات ماهواره‌ای است

این آسیب‌شناس علت عمده گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی را تبلیغات ماهواره‌ای دانست و ادامه داد: این شبكه‌ها با همراهی برخی از مجلات و موسسات داخلی یك مسابقه زیبایی جویی ایجاد كرده‌اند و جوانان از سنین 17 و 18 سالگی وارد این رقابت می‌شوند رقابتی كه هیچ نتیجه‌ای برای آنها ندارد.

درصد بالای عمل های زیبایی بین هنرمندان و ورزشكاران، جوانان را به این سمت می‌كشاند

وی در ادامه بر نقش افراد مشهور در به وجود آمدن گرایش به جراحی‌های زیبایی تاكید كرد و گفت: هنرمندان و ورزشكاران افرادی هستند كه بر روی جوانان تاثیرگذارند و وقتی درصد بالایی از آنها به عمل‌های زیبایی روی می‌آورند جوانان نیز به این سمت كشیده می‌شوند.

عمل‌های زیبایی در افزایش اعتماد به نفس افراد بی‌تاثیر است

85 درصد از جراحی كنندگان زیبایی از چهره‌ بعد از عمل خود رضایت ندارند

ابهری عمل‌های زیبایی را در افزایش اعتماد به نفس افراد بی‌تاثیر دانست و ادامه داد: از آن جا كه 85 درصد از افرادی كه جراحی پلاستیك انجام می‌دهند، از چهره‌ بعد از عمل خود رضایت ندارند، این جراحی‌ها نه تنها در افزایش اعتماد به نفس افراد تاثیری ندارند، بلكه در بسیاری از موارد موجب سرخوردگی و افسردگی می‌گردند.وی در پایان بهترین راه مقابله با این گرایشات را آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به جوانان دانست و خاطرنشان كرد: همه این مهارت‌ها باید در آموزش و پرورش به نوجوانان آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha