مطالعات نشان می‌دهند روزه‌داری اثرات مفیدی بر روی درمان برخی بیماری‌ها بر جای می‌گذارد.

روزه‌داری موجب كاهش چربی خون در درازمدت می‌شود

سلامت نیوز : رییس انجمن قلب و عروق ایران ضمن تاكید براین كه برخلاف نگرانی‌هایی كه وجود دارد، روزه‌داری اثرات مثبتی بر روی سلامت قلب دارد، اظهار كرد: به عنوان مثال روزه‌داری موجب كاهش چربی خون در درازمدت می‌شود.

دكتر فریدون نوحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك رمضان و ماه بهره‌مندی از بركات الهی، اظهار كرد: مطالعات نشان می‌دهند روزه‌داری اثرات مفیدی بر روی درمان برخی بیماری‌ها بر جای می‌گذارد.وی در پاسخ به این پرسش كه آیا كاهش ضربان قلب طی ساعات روز و سپس افزایش ضربان قلب پس از افطار، فرد را با مشكل روبرو نمی‌كند، عنوان كرد: پس از افطار به این دلیل كه مدت زمان عدم مصرف غذا طولانی بوده است، افزایش ضربان قلب مشكلی ایجاد نمی‌كند و یك واكنش طبیعی بدن است.

رییس انجمن قلب و عروق ایران با بیان اینكه هر چیزی كه بتواند موجب كاهش قند، چربی و فشار خون شود برای سلامت قلب مفید خواهد بود، اظهار كرد: تحقیقات ثابت كرده است شخصی كه روزه می‌گیرد در درازمدت چربی و فشار خونش پایین می‌آید.وی درباره نحوه كنترل فشار خون در ماه مبارك رمضان، گفت: البته نحوه مصرف داروهای فشار خون در ماه مبارك رمضان تا حدود زیادی بستگی به دوز مصرف دارد. معمولا تنظیم و كم یا زیاد كردن دارو برای دو وعده سحری و افطار انجام می‌شود. حتی گاهی عنوان می‌شود بهتر است داروهای فشار خون یكبار در روز مصرف شوند تا اثربخشی بهتری داشته باشند. همچنین ممكن است نیاز به داروی فشار خون در ماه مبارك رمضان كمتر شود.نوحی، با بیان اینكه اگر یك ماه از زمان انجام جراحی قلب گذشته باشد، منعی برای روزه‌داری وجود ندارد، گفت: به طور كلی باید شرایط را مورد به مورد سنجید. گاهی بیماری كه جراحی قلب شده به دیابت هم مبتلاست یا همزمان فشار خون دارد. بررسی مورد به مورد و تصمیم‌گیری درباره روزه‌داری بر اساس شرایط انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha