یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲

اگر به خودکشی فکر می کنید و درد هایی را که احساس می کنید که به هیچ درمانی پاسخ مثبت نداده اند حتماً به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

به خودکشی فکر نکنید
سلامت نیوز : دکتر شیرین هنر بخش، متخصص روانشناسی بالینی و روان درمانگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، عنوان کرد: بین ناراحتی . افسردگی  باید تفاوت قائل شد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: در صورت ابتلا به افسردگی خطر بروز سکته مغزی 29 درصد بیشتر می شود.هنربخش تصریح کرد: چرا که خانم های مبتلا به افسردگی بیشتر سیگار می کشند ، بیشتر به وزنشان اضافه می شود و کمتر ورزش می کنند.وی اظهار کرد: علاوه بر این که احتمال دارد با مشکلات کنترل نشده بیشتری هم مواجه باشد مانند فشار خون بالا و دیابت که به خودی خود می توانند خطر سکته مغزی را افزایش دهند.

هنر بخش متذکر شده: پس علائم افسردگی را تشخیص دهید تا شیوه های درمانی مناسب را اتخاذ کرده باشید.وی ادامه داد: اگر احساس ناراحتی مداوم می کنید، نگران هستید یا احساس پوچی و ناامیدی ، گناه ، بی ارزش بودن یا درمانده بودن می کنید، حساس و زود رنج شده اید، خسته هستید، میل و اشتیاق خود به را چیزهای مورد علاقه تان از دست داده اید، نمی توانید تمرکز کنید یا بخوابید، پرخوری می کنید یا بی اشتها هستید و به خودکشی فکر می کنید و درد هایی را که احساس می کنید که به هیچ درمانی پاسخ مثبت نداده اند حتماً به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha