رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه تاکنون 60 مورد ابتلا به تب کنگو در کشور گزارش شده است، گفت: خرید گوشت ممهور به دامپزشکی از قصابی ها مشکل ندارد.

آخرین وضعیت تب کنگو در کشور/ 60 مبتلا و 8 فوتی
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه تاکنون 60 مورد ابتلا به تب کنگو در کشور گزارش شده است، گفت: خرید گوشت ممهور به دامپزشکی از قصابی ها مشکل ندارد.

دکتر محمدمهدی گویا افزود: خرید گوشت ممهور به مهر سازمان دامپزشکی از قصابی ها هیچ مشکلی ندارد و عاری از بیماری تب کریمه کنگو است.وی ادامه داد: سرایت این بیماری ممکن است برای کسانی رخ دهد که به طور مستقیم با زایمان و ذبح دام ارتباط دارند و یا کنه دام آنها را مورد گزش قرار دهد. کسانی که خودشان شخصا دام زنده می خرند و ذبح می کنند هم در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ گویا گفت: کسانی که گوشتی تهیه و خرد می کنند که تا 24 ساعت در سردخانه یا یخچال نگهداری نشده است نیز ممکن است در معرض ابتلا قرار گیرند.وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 60 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور گزارش شده که 8 مورد آن منجر به فوت شده است. از این 8 مورد یک نفر غیرایرانی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha