سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه  در نامه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با تأسف بار برشمردن حوادث اخیر در میانمار اظهارداشت: از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان یک سازمان بشردوستانه و بی طرف انتظار می‌رود تا در قبال نقض جدی حقوق بشر این گروه در میانمار و برای کاهش آلام انسانی، موضع جدی اتخاذ کند و اقدام عاجلی انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به «پیتر مائورر»، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نکاتی را در خصوص حوادث اخیر در میانمار متذکر شد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در متن این نامه آمده است، طبق گزارشهای واصله، هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در میانمار به شدت در معرض خشونت‌های جدی هستند، تعدادی کشته شده‌اند. بسیاری دستگیر و شماری دیگر مفقود شده و از هنگام شعله ور شدن درگیرهای خبری آز آنها در دست نیست.اینجانب به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران تأسف عمیق خود را در قبال خشونت‌های اعمال شده علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار ابراز می‌دارم.

باعث تأسف است جامعه بین المللی این تراژدی انسانی را نادیده انگاشته و در قبال جنایات به وقوع پیوسته علیه مسلمانان از خود تساهل نشان می‌دهد. این در حالی است که عمیقاً توجه بین‌المللی برای آنچه که در میانمار می گذرد. ضروری است.جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امیدوار است دولت میانمار به نگرانی جامعه بین‌المللی به نحوی موثر و سازنده پاسخ دهد و ترتیبی اتخاذ کند تا ایمنی و کرامت تمام مسلمانان روهینگیا مورد احترام واقع شود. همچنین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان یک سازمان بشردوستانه و بی طرف انتظار می‌رود تا در قبال نقض جدی حقوق بشر این گروه در میانمار و برای کاهش آلام انسانی، موضع جدی اتخاذ و اقدام عاجلی به عمل آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha