بسیاری از اختلالات روانی در اواخر دوره نوجوانی یا اوایل جوانی یعنی در سنین ورود به دانشگاه بروز می‌كنند.

چه موقع اضطراب یك اختلال روانی تلقی می‌شود؟
سلامت نیوز : اختلال روانی، اصطلاحی گسترده برای توصیف شمار زیادی از بیماری‌های روانپزشكی است كه توانایی تفكر، احساس و رفتار شخص را برای انجام عملكردهای مناسب در زندگی روزمره با مشكل مواجه می‌كنند.

بسیاری از اختلالات روانی در اواخر دوره نوجوانی یا اوایل جوانی یعنی در سنین ورود به دانشگاه بروز می‌كنند.بیماری‌های روانی انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی دارند كه یكی از مهم‌ترین و شایع‌ترین آنها، اختلالات اضطرابی هستند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اضطراب در برخی شرایط و مواقع امری طبیعی است اما اگر در قالب احساس فراگیری از نگرانی و وحشت از انجام كارهای روزمره بروز كند، بیماری تلقی می‌شود. در این مقاله انواع اختلالات اضطرابی با هدف آشنایی بهتر با آنها و اقدام مناسب برای درمانشان معرفی شده‌اند كه عبارتند از:

• اختلال اضطرابی هول (پانیك): دوره‌ای از ترس یا ناراحتی شدید است كه ابتدا و انتهای آن معمولا مشخص می‌شود و علائم آن به صورت تپش قلب، تعریق، لرزش، احساس خفگی،‌ درد سینه، تهوع، سرگیجه، ترس از دیوانه شدن یا مردن، مور مور شدن بدن و یا لرزش كردن، بروز می‌كنند.

• هراس‌های بیمارگونه یا فوبیا: فرد مبتلا در این حالت، ترس مداوم و شدید از موقعیت‌های معین یا اشیا خاص و یا مكانهای خاص را تجربه می‌كند و انواع مختلفی مانند هراس موضوعی و جمعیت هراسی را شامل می‌شود.

• اختلال اضطرابی وسواسی – اجباری: وسواس شامل فكر، احساس، اندیشه یا حسی مزاحم و اجباری است و افكار و اندیشه‌های وسواسی در صورت شدت پیدا كردن، عامل بروز اضطراب می‌شوند.

• اختلال اضطرابی فراگیر: این نوع اضطراب شامل نگرانی و تشویش مفرط است كه در اكثر اوقات روز درباره موضوعات و اتفاقات مختلف گریبانگیر فرد می‌شود و حداقل مدت شش ماه متوالی ادامه پیدا می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha