دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 53090
سلامت نیوز : لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توصیه‌هایی برای تغذیه ورزشکاران اظهار داشت: ورزشکاران باید دقت داشته باشند که هرگز بدون سحری روزه نگیرند زیرا وعده سحری در نقش صبحانه و ناهار است.

وی افزود: با نخوردن سحری میزان اسید معده در بعد از ظهر و عصر به قدری زیاد می‌شود که احتمال بروز زخم معده و زخم اثنی‌عشر و سایر اختلالات گوارش وجود دارد.پورکاظمی ادامه داد:‌ در ایام روزه‌داری نباید افراد در زیر نور آفتاب راه بروند. باید از میزان فعالیت‌های روزمره بکاهند به‌ویژه در هوای آلوده تهران و سایر کلان‌شهرهای آلوده نباید در این ایام رفت و آمد زیاد در خیابان داشته باشند.

وی اظهار داشت: غذاهای پر ادویه، نوشیدنی‌های گازدار،‌ قهوه، چای پر رنگ، غذاهای مدرن فست‌فود (سوسیس، کالباس، پیتزا و همبرگر) سس‌های غذایی، سیگار، قلیان، انواع مواد مخدر و سایر غذاهای پرچرب و پرنمک و سرخ شده همگی برای سلامت انسان زیانبار است و دارای انواع عوارض گوارشی، قلبی و مغزی است.رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران خاطرنشان کرد:‌ البته باید روزه‌داران به‌خصوص ورزشکاران دقت داشته باشند که پرخوری و کم تحرکی نیز دو عامل اصلی در بروز انواع بیماری‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha