سلامت نیوز : مدیركل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: با اعتباربخشی بیمارستان‌ها، قدم‌های اجرایی منشور حقوق بیماران نیز برداشته می‌شود.

دكتر سجاد رضوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، از آغاز اعتباربخشی بیمارستان‌های كشور از شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: اقدامات مربوط به اعتباربخشی بیمارستان‌های داوطلب از شهریور امسال آغاز می‌شود. به این ترتیب اعتباربخشی جایگزین ارزشیابی موجود خواهد شد. پس از آبان ماه نیز اعتباربخشی برای تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در كشور، اجباری خواهد شد.مدیركل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای تهیه منشور حقوق بیمار خبر داد و گفت: با اجرایی شدن منشور حقوق بیماردر بیمارستان‌ها، یكی از مواردی كه قطعا در اعتباربخشی بیمارستان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت، رعایت حقوق بیماران خواهد بود. با اعتباربخشی بیمارستان‌ها، قدم‌های اجرایی منشور حقوق بیماران نیز برداشته می‌شود.

رضوی افزود: بر اساس منشور حقوق بیمار، بیمارستان‌ها مكلف می‌شوند تا قبل از بستری بیمار، تمام هزینه‌های درمان را به اطلاع وی برسانند تا به این ترتیب بیمار با آگاهی از تمام هزینه‌ها تصمیم بگیرد كه در آن بیمارستان بماند یا خیر و در زمان ترخیص با اعداد و ارقام نجومی مواجه نشود.وی تاكید كرد: سعی داریم با همكاری پزشكان و بیمارستان‌ها رابطه مالی میان پزشك و بیمار را از بین ببریم و تمام پرداخت‌ها در بیمارستان‌ها صورت گیرد.به گفته رضوی، منشور حقوق بیماران پیش از این نیز به بیمارستان‌ها ابلاغ شده بود، اما هنوز اجرایی نشده است. منشور حقوق بیماران در قالب اعتباربخشی بیمارستان‌ها اجرایی می‌شود.وی همچنین با تاكید بر لزوم رعایت تعرفه‌های ابلاغی دولت از سوی مراكز درمانی، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشكی رعایت تعرفه‌های ابلاغ شده را از سوی مراكز بهداشتی درمانی پیگیری می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha