سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشكی در آمریكا با انجام یكسری آزمایشات جدید دریافتند كه استرس یا افسردگی مرتبط با درمان‌های اولیه در مبتلایان به سرطان سینه می‌‌‌تواند در گسترش سلول‌های سرطانی از بافت سینه به استخوان‌ها موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این مطالعه كه در مجله "پلاس بیولوژی" منتشر شده نشان می‌دهد كه هم استرس و هم افسردگی سیستم عصبی همدردی را فعال می‌سازد و در نتیجه سطح یك مولكول سیگنال‌ دهنده موسوم به RANKL در استخوان‌ها افزایش می‌یابد.پزشكان مركز تخصصی بیولوژی و اندربیلت در آمریكا دریافتند كه مهاجرت سلول‌های سرطانی سینه به بافت‌های استخوانی به مولكول RANKL بستگی دارد. این مولكول درواقع عامل شكل‌گیری سلول‌هایی موسوم به اوستئوكلاست‌ها است كه نوعی سلول‌های استخوانی هستند و در تجزیه بافت استخوانی نقش دارند.

دكتر فلورنت الفتریو، رییس مركز استخوان و اندربیلت در این باره اظهار داشت: ما به این فرض رسیده‌ایم كه احتمالا ایجاد فعالیت همدردی و هماهنگی در بافت استخوانی منجر به شكل‌گیری مجدد فضای استخوانی شده و در نتیجه می‌تواند سلول‌های این بافت را نیز در معرض فرآیند متاستاز قرار دهد. متاستاز عبارت از انتشار سلول‌های سرطانی به بافت‌ها و اعضای دورتر از نقطه شروع سرطان در بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha