سومین دوره از كارگاه های آموزشی واكسن سازان كشورهای اسلامی با موضوع معتبرسازی فرایند تولید واكسن در اتاق های تمیز با حضور کارشناسان پنج كشور اسلامی تولید كننده واكسن در موسسه واكسن سازی رازی آغاز به كار كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این كارگاه آموزشی كه به مدت یك هفته در موسسه تحقیقات سرم و واكسن سازی رازی برگزار می‌شود 26 نفر از نمایندگان شركت های سرم سازی جهان اسلام از كشورهای مصر، اندونزی، تونس، نیجریه، پاكستان شركت دارند.


دكتر عبدالحسین دلیمی، رییس موسسه واكسن و سرم سازی رازی در حاشیه افتتاحیه این کارگاه به خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: با تصمیم سازمان كنفرانس اسلامی بر خودكفایی تولید واكسن در جهان اسلام و با مشاركت بانك توسعه اسلامی كارگروه ویژه ای برای تحقق بخشیدن به این امر تشكیل شد و این دوره هم در پی رسیدن به این اهداف برگزار می‌شود.


وی در مورد سیاست های موسسه رازی نیز خاطر نشان كرد: یكی از اصلی ترین سیاست های ما تولید واكسن های مورد نیاز و جلوگیری از واردات محصولاتی است كه امكان ساخت آن در كشور وجود دارد است.


دلیمی افزود: با وجود این كه موسسه رازی یك موسسه تحقیقاتی و علمی است، اما متاسفانه برخی تحریم های از طرف كشورهای غربی و همچنین جلوگیری از صادرات محصولات به این كشورها برای ما اعمال می‌شود كه موسسه را نیز با مشکلاتی مواجه کرده است.


رییس موسسه رازی تاكید كرد: این موسسه آمادگی دارد تا از تمامی محققان و فعالانی كه طرح های تحقیقاتی و تولیدی در زمینه واكسن و سرم داشته باشند حمایت كند و امكانات خود را در اختیار آنها بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha