كاربردهای لیزر در دندانپزشكی و درمان ریشه دندان، پوسیدگی‌های دندانی و جراحی ریشه دندان در همایش بین‌المللی انجمن اندودانتیست‌های ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دكتر "محمد اثنی‌عشری" دبیر علمی دهمین همایش اندودانتیست‌های ایران با بیان این مطلب افزود در این همایش بین‌المللی كه مرداد ماه برگزار می‌شود كاربردهای لیزر در بخش‌های مختلف دندانپزشكی بررسی می‌شود.

وی گفت با گذشت بیش از ‪ ۴۰‬سال از ورود لیزر در علم دندانپزشكی امروزه بكارگیری این فناوری بیش از پیش مورد توجه دندانپزشكان قرار گرفته است.

وی اضافه كرد مهمترین كاربرد لیزر در بافت‌های سخت دندانی از جمله تهیه حفره جهت پر كردن دندان، برداشتن پوسیدگی دندانی، جراحی ریشه دندان برداشتن جرم‌های دندانی و در بافت‌های نرم دندانی برای جراحی پلاستیك لثه دندانها، كنترل خونریزی، سفید كردن دندانها و درمان آفت و زخم‌های دهانی می‌باشد.

دكتر اثنی عشری گفت كاربرد لیزر در درمان ریشه دندان شامل برداشتن نسوج دندانی، حذف نسوج آلوده و ضد عفونی كانال است همچنین از لیزرهای كم توان می‌توان به عنوان عامل درمانی برای كاهش درد قبل و پس از درمان ریشه و كاهش التهاب و افزایش ترمیم به دنبال درمان و جراحی ریشه دندان استفاده كرد.

وی گفت با توجه به اهمیت این رشته و تمایل فراوان دندانپزشكان به آشنایی با علم لیزر، در دهمین همایش بین‌المللی انجمن اندودانتیست‌های ایران كه با شعار "ایده‌های نوین در درمان ریشه دندان" برگزار می‌شود پانل ویژه یك روزه برای آموزش این علم در نظر گرفته شده است.

اثنی عشری با بیان اینكه این همایش دارای ‪ ۱۵‬امتیاز بازآموزی است افزود در این همایش مهمترین پیشرفت‌های جدید در رشته معالجه دندان ارایه می‌شود.

وی گفت سه سخنران از آمریكا و سه سخنران از اروپا برای تبادل نظر و ارایه راهكارهای نوین درمان در دندانپزشكی دراین همایش حضور دارند.

دهمین همایش بین‌المللی انجمن اندودانتیست‌های ایران چهارم تا ششم مرداد ماه امسال در سالن همایش‌های امام‌خمینی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی ‪ WWW.IRIAE.ORG‬مراجعه كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha