دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
سلامت نیوز : عصر روز ۱۴ دی ماه سال گذشته فوت مشکوک کودک چهار ساله ای به ماموران کلانتری ۱۳۲ نبرد اعلام شد . با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه مشخص شد کودک ۴ ساله ای به نام "متین . ز" که توسط خانواده اش به بیمارستان منتقل شده به علت مشکوکی فوت کرده است .

مأموران در تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که متین توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شده و قبل از ورود به بیمارستان هیچگونه علائم حیاتی نداشته و آثار زخم نیز در نواحی گردن او مشهود بوده و بنا بر اعلام تیم پزشکی بیمارستان حداکثر در ۲۴ ساعت گذشته ایجاد شده است . بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مأموران کلانتری ، زنی که خود را به هویت "پریسا . ح" معرفی کرده بودقبل از حضور واحد گشت کلانتری از بیمارستان خارج شده و تنها مادربزرگ متین - مادر پریسا - در بیمارستان حضور داشت. او نیز در اظهارات خود به مأموران عنوان داشت : دخترم پریسا از همسر سابق خود به نام اسماعیل متارکه کرده و دوباره با شخص دیگری ازدواج کرد. متین حاصل ازدواج اول وی با اسماعیل بود که از همان زمان تولد دچار نوعی بیماری پوستی شده بود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکار ؛ با شناسایی هویت "پریسا . ح" ۳۱ ساله به عنوان مادر متین و انجام تحقیقات ، وی ضمن تأیید سخنان مادرش به مأموران گفت : ناراحتی و مریضی متین از حدود یک سالگی به سراغ او آمد که با مراجعه به پزشکان و متخصصان مختلف، به ما اعلام شد که متین دچار نوعی بیماری پوستی به نام "اگزما" شده که حتی ممکن است بر اثر آن عفونت وارد خون بچه شود تا اینکه از حدود یک ماه پیش زخم های متین کمتر شد .

پریسا در ادامه اظهارات خود در خصوص نحوه مرگ فرزندش نیز گفت : سه روز قبل از فوت ، متین دچار سرماخوردگی شدیدی شده بود و همین علت باعث شد تا حالش بد شده و دچار تشنج بشود که تا آن زمان سابقه نداشت . روز حادثه متین را صدا کردم اما او جوابی نداد و به همین علت بالای سرش رفته و متوجه شدم که رنگش پریده است . بلافاصله به اورژانس زنگ زدم و متین را به بیمارستان بردیم اما در آنجا پس از اعلام خبر فوت متین و به خاطر اعتیادی که دارم ، به شدت ترسیده بودم و به سرعت از بیمارستان خارج شدم .
در شرایطی که تحقیقات مقدماتی با موضوع فوت مشکوک در کلانتری ۱۳۲ نبرد در حال رسیدگی بود ، با اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر اینکه علت مرگ متین ناشی از "صدمات متعدد متعاقب اصابت جسم سخت" بوده ، بلافاصله پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه سوم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با تشکیل پرونده قتل عمد و با توجه به وجود آثار کبودی و زخم های متعدد بر روی قسمت های مختلف بدن متین و احتمال هرگونه ضرب و جرح متین توسط اعضای خانواده ، بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به این پرونده صبح هفتم خرداد امسال اقدام به دستگیری "پریسا . ح" کردند . در تحقیقات مقدماتی ، مادر متین همان اظهارات اولیه خود را تکرار و منکر هرگونه ارتکاب جنایتی شد اما در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که در روز حادثه فرزندش به همراه همسر دومش به هویت محمود . ش ۳۲ ساله در خانه تنها بوده و به همین علت هیچ اطلاعی از نحوه مرگ فرزندش ندارد .

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که مادر و ناپدری متین هر دو اعتیاد شدیدی به مصرف انواع موادمخدر به ویژه کراک و شیشه داشته و محمود . ش علاوه بر اعتیاد ، در زمینه خرید و فروش موادمخدر نیز فعالیت دارد و در محل سکونت خود واقع در منطقه خاوران به همراه تعدادی دیگر از افراد اقدام به بسته بندی ، خرید و فروش و استعمال موادمخدر می کند و بنابر تحقیقات انجام شده ، در روز حادثه نیز به همراه تعدادی از دوستانش در حال مصرف موادمخدر و همچنین بسته بندی موادمخدر بوده است .

با توجه به اطلاعات به دست آمده از هویت "محمود . ش" و همچنین سوابق متعدد وی در زمینه خرید و فروش موادمخدر ، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به منطقه خاوران و انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که "محمود . ش" پس از اطلاع از مرگ متین از این منطقه متواری شده است. با شناسایی دیگر مخفیگاه محمود در منطقه اتابک ، کارآگاهان این محل را نیز تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده و اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان نیز فراری شده است .

با ناپدید شدن "محمود . ش" و در شرایطی که هیچگونه اطلاعات جدیدی در خصوص مخفیگاه احتمالی وی در اختیار کارآگاهان قرار نداشت ، با توجه به سوابق متعدد و ارتکاب جرایم مختلف بویژه در زمینه خرید و فروش موادمخدر توسط محمود و احتمال دستگیری وی توسط مأموران ، مشخصات وی در سیستم جامع پلیس ثبت و پس از گذشت مدتی به اداره دهم اعلام شد که وی در سوم تیر در زمان خرید و فروش موادمخدر توسط مأموران شناسایی شده و تلاش داشته تا با ایجاد درگیری متواری شود که نهایتا دستگیر و به زندان قزلحصار انتقال پیدا کرده است .

بلافاصله هماهنگیهای لازم انجام و به دستور بازپرس پرونده ، متهم جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقیقات ، محمود . ش در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه اطلاع از چگونگی فوت متین شده اما در ادامه و با انجام تحقیقات فنی و پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اولین اعترافات خود ، علت ارتکاب جنایت را ناشی از مصرف موادمخدر عنوان و مدعی شد : به علت مصرف زیاد ، در وضعیت عادی نبودم .

متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : متین بیماری صعب العلاج پوستی داشت. روز حادثه در حالیکه شیشه زیادی مصرف کرده بودم ، متین دائما بی تابی و گریه می کرد که باعث عصبانیت شدید من شد و باعث شد تا او را بلند کرده و به زمین بکوبم . سپس به صورتیکه مادرش متوجه نشود ، او را خواباندم اما روز بعد متوجه شدم که متین تکان نمی خورد و تشنج کرده که توسط مادرش به بیمارستان منتقل شد و من نیز بلافاصله از محل متواری شدم . سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha