چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5313

بر اساس اظهارات یک متخصص تکنولوژی آموزشی ،باید نمره دهی به انشاء در مدارس حذف شود تا هیچ دانش آموزی به دلیل خواندن نوشته هایش در کلاس های درس مورد تمسخر قرار نگیرد .

دکتر داود خالقی در گفتگو با مهر افزود :  فرهنگ درست انشاء نویسی درنظام آموزشی کشور جا نیفتاده است .

وی خاطرنشان ساخت : انشاء تنها درسی است که می خواهیم در آن "سبزی نیاورده آش بپزیم "و بدون آموزش از بچه ها انتظار داریم بهترین ها را بر روی کاغذ بیاورند .

رئیس فرهنگسرای مدرسه تاکید کرد: انشاء نقاشی با کلمات و نقاشی، انشاء به وسیله رنگ هاست. اگر شعار مسئولان نظام تعیلم و تربیت پردازش احساسات و هیجان های مثبت و منفی باشد، برای رشد خلاقیت و انشاء نویسی دانش آموزان تلاش بیشتری ازخود نشان می دهند .

متخصص علوم تربیتی با گرایش تکنولوژی آموزشی گفت : دانش آموزان عادت دارند درس بگیرند ودرهنگام امتحان همان را پس بدهند. اما درزنگ های انشاء این اتفاق نمی افتد و همین امرموجب دلزدگی ازانشاء نویسی می شود .

خالقی ادامه داد : به طورکلی فضای حاکم بر کلاس های انشاء نویسی اشتباه است. چون اگر دانش آموزی نوشته ای بخواند که درنهایت نمره پایین کسب کند از سوی دیگران تحقیرخواهد شد .

به گفته این متخصص تعلیم و تربیت تعداد زیادی از معلمان انشاء با  شیوه های سنتی این کلاس را برگزار می کنند .

وی افزود : این در حالیست که به عنوان مثال آموزگاران می توانند تنها به مدت یک ربع ساعت دانش آموزان را به نزدیک ترین چهارراه خیابان مدرسه ببرند و ازآنان بخواهند به جای دیدن، خوب نگاه کنند .

خالقی اظهارداشت : معلمان وقتی بچه ها رابه کلاس درس برمی گردانند باید از آنان بخواهند درمورد آن چه نگاه کرده اند حرف بزنند وسپس حرف هایشان را بر روی کاغذ بیاورند .

متخصص تعلیم و تربیت، انشاء نویسی را حق دانش آموزان دانست و از مسئولان خواست نسبت به ابعاد مختلف این درس بازنگری دقیقی داشته باشند .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha