دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 53132
سلامت نیوز : سید تقی نوربخش گفت:‌ تعرفه جراحی در سال جاری فقط 6 درصد رشد داشته است.وی افزود: به طور قطع می‌توان گفت نبود تناسب میان تعرفه‌های تعیین شده با نرخ تورم موجود در جامعه مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با تاکید بر اینکه مطابق ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بیمه همگانی بایستی تعرفه‌ها واقعی دیده شوند و متناسب با نرخ رشد تورم افزایش پیدا کنند، اظهار داشت: زمانی که نرخ تورم از سوی بانک‌ مرکزی حدود 22 درصد اعلام می‌شود، واضح و روشن است که 6 درصد رشد تعرفه در بخش جراحی از جمله ارتوپدی نه تنها از منطق قانونی برخوردار نیست بلکه منطق اقتصادی هم ندارد.عضو شورای عالی نظام پزشکی ادامه داد: نتیجه واقعی نشدن تعرفه‌ها افزایش پرداختی از جیب مردم بابت این ما به‌ التفاوت است. ضمن آنکه باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد و بروز بی انضباطی‌هایی در جامعه پزشکی می‌شود که قابل قبول نیست. به هر روی به نظر می‌رسد این تصمیم با واقعیات جامعه همسو نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ نوربخش درباره تجهیزات مورد استفاده در حیطه تخصصی جراحی‌های ارتوپدی عنوان کرد: متاسفانه کار جدی در قبال تولید تجهیزات مورد نیاز ارتوپدی در کشور صورت نپذیرفته است و درصد قابل توجهی از این تجهیزات وارداتی هستند.دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی تاکید کرد:‌ لازم است در این زمینه نیز فعالیت گسترده‌تری صورت پذیرد. به عنوان مثال پروتز‌های ایران بسیار محدود هستند و عمده پروتزهای ارتوپدی از خارج از کشور وارد می شوند و اعمال تحریم‌ها باعث شده است این تجهیزات با هزینه‌های سنگین‌تری وارد شوند.دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: ‌بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران با هدف معرفی جدیدترین روش‌ها و دستاوردهای علمی ارتوپدی از ۲۴ تا ۲۸ مهر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی www.anjoman@iranoa.org یا با شماره تلفن 88993934 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha