سلامت نیوز : یک فوق تخصص گوارش اعلام کرد: سرطان کبد در سنین كمتر از 50 سال باعث مرگ زودرس می‌شود که راه درمانی نیز ندارد.

دکتر سید محمود اسحاق حسینی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: تمام سرطان‌ها یا بیماری‌های موجود در بدن به کبد منتقل می‌شود و علاوه بر ایجاد اختلال در کارکرد این عضو می‌تواند باعث سرطان نیز بشود.این فوق تخصص گوارش در مورد انواع سرطان‌ها اظهار داشت: سرطان‌ها می‌توانند اولیه و یا ثانویه باشند که میزان مرگ و میر سرطان‌های ثانویه 18 برابر سرطان‌های اولیه است.وی افزود: سرطان‌های اولیه اغلب بدون علامت هستند ولی باید توجه داشت که ویروس هپاتیت B مهمترین عامل در ایجاد سرطان کبد است که در صورت تشخیص سریع و پیوند کلیه می‌توان این بیماری را کاملا متوقف کرد. همچنین کسانی که الکل زیادی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر هستند.

این فوق تخصص گوارش بیان کرد: این بیماری بیشتر در مردان و در سنین 50 سال به بالا شایع است و رژیم های غذایی تاثیر کمی بر این بیماری دارند.دکتر اسحاق حسینی در خصوص علائم سرطان کبد اظهار داشت: کبد در هنگام بروز این بیماری بزرگ و سنگین می‌شود به گونه‌ای که فرد بیمار در سمت راست خود احساس تورم و سنگینی بیش از حد می‌کند.وی در خصوص زردی که این بیماری به همراه می آورد، گفت: زرد شدن بدن یا صورت، علامت بارز و مشخص این بیماری نیست و زمانی زردی بروز می کند که 80 درصد کبد از سلول‌های سرطانی انباشته شده باشند. متاسفانه افرادی که رنگ زرد پیدا می‌کنند تنها 6 ماه زنده می‌مانند و کمتر از 10 درصد این افراد می‌توانند بیشتر از 6 ماه عمر کنند.وی با اشاره به راههای درمان این بیماری اظهار داشت: در صورتی که تومور کمتر از5 سانتی متر باشد امکان جراحی و خارج کردن تومور وجود دارد. از راههای دیگر درمان می توان به شیمی درمانی اشاره کرد که در برخی موارد موثر عمل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha