دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
سلامت نیوز :رییس اداره پیشگیری، درمان و كاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به خبر منتشر شده از قول وی در روز جمعه 30 تیر ماه بر روی خروجی ایسنا توضیحاتی ارایه كرد.

دكتر فیروزه جعفری در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: مباحث مطرح شده در این خبر در یك مجمع علمی بیان شده و معمول آن است وقتی كه گروه مخاطب یك گروه علمی و دست اندركار سلامت هستند، مباحث طوری بیان می‌شود كه برای آنها دارای ارزش علمی باشد. این در حالیست كه انتشار این صحبت‌ها برای عموم جامعه می‌تواند سوء برداشت‌هایی را ایجاد كند.وی درباره شایع‌ترین ماده مخدر مصرفی در كشور گفت: در خبر مذكور عنوان شده بیشترین سوء مصرف مواد مربوط به الكل است این در حالیست كه بر اساس پژوهش انجام شده بر روی یك جامعه آماری مصرف كننده مواد شامل مواد مخدر، محرك و الكل، شایع‌ترین ماده مصرفی در این گروه الكل بوده است.

جعفری در خصوص مصرف شیشه و عوارض ناشی از مصرف تزریقی آن نیز گفت: به دنبال مصرف تزریقی شیشه نگرانی از مرگ فرد مصرف كننده به دنبال تشنج وجود دارد. لذا تاكید می‌كنم كه خوشبختانه مصرف تزریقی شیشه در كشور ما شیوع ندارد و موارد اندكی از این روش استفاده می‌كنند.وی افزود: هر چند كه در كشورهایی دیگر دنیا روش تزریقی شیشه به كار برده می‌شود اما در كشور ما شایع‌ترین روش مصرف شیشه، روش تدخینی است.رییس اداره پیشگیری، درمان و كاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از عوارض مصرف تزریقی شیشه درعده‌ای محدود از جمعیت مصرف‌كننده این ماده محرك، گفت: همین عده محدودی كه شیشه را تزریقی مصرف می‌كنند معمولا تشنج كرده و جان خود را از دست می‌دهند و یا در معرض خطر ابتلا به اچ آی وی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha