پس از استقرار نظام ارجاع، داروخانه‌های مربوطه نباید بابت ارائه دارو پولی از بیمار دریافت كنند و هزینه دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

با اجرای طرح پزشك خانواده، دارو رایگان می‌شود
سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو در خصوص روند ارائه خدمات دارویی با اجرایی شدن طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: پس از استقرار نظام ارجاع، داروخانه‌های مربوطه نباید بابت ارائه دارو پولی از بیمار دریافت كنند و هزینه دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

دكتر احمد شیبانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این كه فرانشیز دارو در سطح یك ارائه خدمات رایگان است، اظهار كرد: جایگاه داروسازان و نحوه ارائه خدمات دارویی در پزشك خانواده تعریف شده است، در این فرآیند پزشك خانواده در صورت نیاز اقدام به تجویز دارو كرده و بیمار با در دست داشتن نسخه به داروخانه مراجعه می‌كند و داروساز پس از تحویل دارو مجاز به دریافت وجهی از جانب بیمار نیست.

وی اضافه كرد: طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته با مجموعه وزارت بهداشت، جایگاه و نحوه ارائه خدمات دارویی به خوبی دیده شده و آن را به اجرا درخواهیم آورد.مطابق دستورالعمل نسخه 02 نظام ارجاع و پزشك خانواده در مناطق شهری، بخشی از هزینه خدمات درمانی ارائه شده توسط خود بیمار به ارائه‌ كننده خدمت پرداخت می‌شود. در برنامه پزشک خانواده فرانشیز دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلامت سطح یک رایگان خواهد بود و برای جلوگیری از تجویز غیرمتعارف دارو و پاراکلینیک عملکرد پزشک در این زمینه در پایش او به طور محسوس لحاظ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha