سلامت نیوز :گاهی ممكن است برای خوردن یك ظرف سالاد آماده كه چند ساعتی در آفتاب مانده تردید كنید و نگران باشید كه با خوردن آن بیمار شوید.كارشناسان سازمان غذا و داروی آمریكا هشدار دادند كه هوای گرم به معنی رشد و تكثیر سریع‌تر باكتری‌ها بر روی مواد غذایی بوده و تهدید جدی برای سلامت انسان محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ هم‌زمان با رسیدن فصل گرما و مسافرت، این كارشناسان توصیه‌های مفید و كاربردی را برای پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی در مواقع سفر و پیك نیك ارائه كرده‌اند كه عبارتند از:

- دست‌های خود را مرتب و با فاصله زمانی كوتاه هر بار به مدت 20 ثانیه با آب و صابون خوب بشویید. به ویژه پس از اجابت مزاج و قبل از پختن یا خوردن غذا شستن دست‌ها را فراموش نكنید.

- غذاهای خام را جدا از مواد غذایی پخته نگه دارید و غذای پخته را در ظرفی كه قبلا از آن برای نگهداری گوشت، مرغ و ماهی خام استفاده كرده‌اید، نریزید و قبل از استفاده مجدد از ظروف حتما آنها را با آب و مایع ظرفشویی تمیز كنید.

- مواد غذایی را حتما در یخچال نگهداری كنید و از گذاشتن آنها در كانتر و كابینت جدا پرهیز نمایید.

- غذاها را كامل و در حرارت مناسب بپزید تا تمام باكتری‌های مضر آن كشته شوند. برای این منظور می‌توانید از یك دماسنج استفاده كنید تا به حرارت مطلوب برای طبخ غذا دست پیدا كنید. حداقل حرارت برای طبخ گوشت قرمز همبرگر 71 درجه سانتی‌گراد و برای گوشت جوجه 73 درجه سانتی‌گراد است.

- مواد غذایی را در صورت عدم مصرف فورا در یخچال بگذارید و وقتی دمای هوا بالای 32 درجه است هرگز بیش از یك ساعت غذا را در خارج از یخچال نگه ندارید.

- غذاهای گرم را در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد و غذاهای سرد را در دمای زیر 4 درجه سانتی‌گراد نگهداری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha