سلامت نیوز : حتی سنگاپوری‌ها هم که به شیوه زندگی سالم معروفند با مصرف زیاد برگرها، سیب زمینی سرخ کرده و سایر اشکال فست فودهای غربی با این خطر روبه‌رو هستند.

این در حالی است که فست فودهای آسیایی مانند نودل ها و انواع نانهای کوچک خطری مشابه فست فودهای غربی را دارا نیستند.با جهانی شدن فست فودهای غربی و آمریکایی در شرق و جنوب شرقی آسیا هم رواج یافته‌اند. این تحقیق بر روی بیش از 60 هزار سنگاپوری انجام شده است.این افراد در دهه 1990 مورد نظرسنجی قرار گرفته و سپس وضعیت آنها در یک دهه پس از آن مورد بررسی قرار گرفت.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ شرکت کنندگان بین 45 تا 74 سال سن داشته که در طول مدت تحقیق 1397 نفر از آنها بر اثر بیماری های قلبی و 2252 نفر از آنها در اثر دیابت نوع 2 جان باختند.

آن دسته از افرادی که در هفته دو بار یا بیشتر فست فود می‌خوردند 27 درصد بیشتر در خطر دیابت و 56 درصد بیشتر در خطر مرگ قلبی قرار داشتند.خطر مرگ قلبی در 811 نفری که فست فودهای غربی مصرف می‌کردند تا 80 درصد افزایش می‌یافت.این یافته‌ها حتی پس از اعمال متغیرهایی مانند سن، جنسیت، قد، سیگار و سطح تحصیلات باز هم ثابت بود.جال اینکه سنگاپوری‌هایی که غذاهای غربی می‌خوردند اغلب جوانتر، تحصیلکرده و از نظر جسمی دارای فعالیت بودند تا نسبت به افرادی که به رژیم های غذایی سنتی پایبند بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha