سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 53189

مراقب تغذیه خود باشید. سعی کنید میوه و سبزیجات بیش از حد معمول استفاده کنید. غذاهای حاوی پروتیین زیاد مانند ماهی ، مرغ ، گوشت و حبوبات وغلات با سبوس را در وعده روزانه خود جا دهید.

سلامت نیوز: مراقب تغذیه خود باشید. سعی کنید میوه و سبزیجات بیش از حد معمول استفاده کنید. غذاهای حاوی پروتیین زیاد مانند ماهی ، مرغ ، گوشت و حبوبات وغلات با سبوس را در وعده روزانه خود جا دهید.

- مراقبت از سلامتی خود

- خنک نگه داشتن اسپرم

- نزدیکی در زمان مناسب

- بررسی ترشحات رحمی

- بررسی دمای بدن

- داشتن نزدیکی مکرر با همسرتان

مراقبت از سلامتی خود:
- مراقب تغذیه خود باشید. سعی کنید میوه و سبزیجات بیش از حد معمول استفاده کنید. غذاهای حاوی پروتیین زیاد مانند ماهی ، مرغ ، گوشت و حبوبات وغلات با سبوس را در وعده روزانه خود جا دهید.

- از کشیدن سیگار خودداری کنید.

- از مشروبات الکلی استفاده نکنید.

- با ورزش کردن مرتب وزن خود را به ایده آل برسانید. حداقل در هفته سه بار به مدت 20 دقیقه ورزش کنید. به عنوان مثال می توانید شنا و پیاده روی را انتخاب کنید.

- به میزان کافی خواب و استراحت داشته باشید.

- از نگرانی و استرس پرهیز کنید.

خنک نگه داشتن اسپرم:
اسپرم در دمای 2-3 درجه پایین تر از دمای بدن تولید شده و زنده می ماند. به همین خاطر است که بیضه ها در خارج از بدن قرار دارند. پوشیدن لباس زیر تنگ یا شلوار جین می تواند دمای آنها را بالا برده و شانس تولید اسپرم را کم کند. بهتر است آقایان در زمان تلاش برای بچه دار شدن از لباس زیرهای گشاد استفاده نمایند.

نزدیکی در زمان مناسب:
بهترین زمان نزدیکی برای بچه دار شدن درست پیش از اوولاسیون است. به طور متوسط سیکل باروری در خانمها 28 روز می باشد، که از روز اول شروع خونریزی شمرده می شود و تا روز اول پریود بعد طول می کشد. اوولاسیون درست در وسط این سیکل صورت می گیرد. بنابراین اگر شما سیکل منظم 28 روزه در هر ماه دارید، اوولاسیون شما در حدود روز 14 از اولین روز شروع خونریزی می باشد. با تشخیص زمان اوولاسیون می توان شانس بچه دار شدن را بسیار زیادتر کرد.

بررسی ترشحات رحمی:
سلولهایی که سطح دهانه رحم را تشکیل می دهند مدام در حال نوسازی هستند و سلولهای کهنه ، ترشحات رحمی را می سازند. این ترشحات همیشه وجود دارند ولی شکل ظاهری آن بسته به تغییرات سطح هورمون شما در طول سیکل ماهانه ، تغییر می کند . در ابتدای سیکل ، این ترشحات چسبنده و غلیظ هستند ، در نتیجه دهانه رحم را بسته و به اسپرم اجازه ورود به رحم را نمی دهند. بیشتر خانمها در این زمان هیچ ترشح خارجی احساس نمی کنند.

زمانیکه به اوولاسیون نزدیک می شوید ، این ترشحات رقیق تر شده و مشخص می شوند. به این ترتیب دهانه رحم باز شده و اسپرم اجازه ورود به رحم را پیدا می کند. پس از گذشت زمان اوولاسیون ترشحات دوباره غلیظ می شوند.

شما می توانید به مدت یک تا دو ماه ترشحاتتان را بررسی کنید و از روی رقیق شدن آن به زمان اوولاسیونتان پی ببرید. نزدیکی با همسرتان در این زمان منجر به بچه دار شدن می گردد.

بررسی دمای بدنتان:
پس از اوولاسیون دمای بدن زن حدود 0.2 درجه بالا می رود و این دمای بالاتر تا هنگام پریود بعدی ثابت می ماند. برای تشخیص این بالا رفتن دما ، هر روز صبح دمای بدنتان را پیش از اینکه از تختخواب بیرون روید ، اندازه گرفته و آنرا در یک جدول یادداشت نمایید. با مشاهده جهش در دمای بدنتان می توانید زمان اوولاسیون و در نتیجه زمان مناسب برای نزدیکی داشتن را بدانید.

داشتن نزدیکی مکرر با همسرتان:
به یاد داشته باشید که هر چه تعداد نزدیکی شما و همسرتان بیشتر باشد ، شانس آمیزش اسپرم و تخمک بیشتر شده و در نتیجه احتمال حاملگی افزایش می یابد. زمانی که به منظور بچه دار شدن نزدیکی دارید از لوبریکنتها یا وازلین استفاده نکنید. اغلب لوبریکنتهای موجود در بازار اسپرم ها را از بین می برند که این خود شانس بچه دار شدن را کم می کند. در صورت خشکی واژن برای آسان شدن دخول می توانید از سفیدۀ تخم مرغ استفاده کنید ، این خود یک لوبریکنت طبیعی است که آسیبی به اسپرمها نیز نمی زند. پس از نزدیکی به مدت 20 تا 30 دقیقه در حالیکه زیر باسنتان کوسن یا بالش می گذارید ، به پشت دراز بکشید. حتی المقدور از شستن خودتان پس از نزدیکی خودداری کنید.


منبع : مجله پزشکی مادر

   
       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha