طبق بند 4 مصوبه دولت كه 25 تیر ماه ابلاغ شده است میزان سرانه پزشك خانواده به همراه دستیارش با 20 درصد رشد نسبت به سال 90 مبلغ 2 هزار و 100 تومان برای سال 91 در نظر گرفته شده است.

درآمد ماهانه پزشكان خانواده بر اساس سرانه سال 91 اعلام شد

سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده میزان درآمد ماهانه پزشكان خانواده بر اساس سرانه سال 91 را اعلام كرد.

دكتر محمد شریعتی در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ با بیان اینكه عدد پایه سرانه پزشك خانواده به ازای هر نفر در سال 90 مبلغ یكهزار و 750 تومان در نظر گرفته شده بود، گفت: طبق بند 4 مصوبه دولت كه 25 تیر ماه ابلاغ شده است میزان سرانه پزشك خانواده به همراه دستیارش با 20 درصد رشد نسبت به سال 90 مبلغ 2 هزار و 100 تومان برای سال 91 در نظر گرفته شده است.

وی درباره میزان درآمد ماهانه پزشك خانواده بر اساس سرانه جدید، گفت: معادله این رقم معادله ریاضی ساده‌ای نیست؛ چرا كه ضریب سرانه هر یك از جمعیت تحت پوشش پزشك، بسته به شرایط و وضعیت آنها متفاوت است به عنوان مثال پوشش افراد سالمند، زنان باردار و ... از ضرایب بالاتری نسبت به یك فردی كه از لحاظ سلامت در وضعیت عادی و معمول به سر می‌برد، برخوردار است.

شریعتی درعین حال گفت: اما در مجموع درآمد یك مطب كه پزشك خانواده و دستیارش (ماما یا پرستار) را شامل می‌شود، به ازای 2500 نفر در برخوردارترین منطقه شهری كشور معادل پنج میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود. در محروم‌ترین منطقه شهری كشور نیز این عدد به بیش از 9 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع درباره جمعیت 2500 نفری تحت پوشش یك پزشك خانواده نیز گفت: كارسنجی‌های متعدد همچنان نشان می‌دهد كه پوشش این تعداد از جمعیت توسط یك پزشك صحیح است. شاید برخی تصور می‌كنند كه تمام خدمات جمعیت 2500 نفری را باید تنها پزشك ارایه دهد؛ این در حالی است كه ارایه خدمات به این جمعیت میان اعضای تیم سلامت توزیع می‌شود و تنها پزشك ارایه دهنده خدمات نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha