سلامت نیوز : در یك مطالعه جدید تایید شد مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها شامل سلنیوم و ویتامین‌های C و E خطر بروز سرطان پانكراس را تا دو سوم كاهش می‌دهد.

هر چند این مطالعه یك بررسی مشاهده‌ای است و نمی‌تواند ارتباط علت و معلولی این تاثیر را تشریح كند، اما متخصصان انگلیسی معتقدند چنانچه در آزمایشات بعدی وجود این رابطه مستقیم تایید شود، این نوع رژیم غذایی می‌تواند از هشت درصد موارد ابتلا به سرطان پانكراس پیشگیری كند.دكتر وینسنت وینسی گورا، رییس بخش اونكولوژی و هماتولوژی در مركز سرطان مونتر لیج ساحل شمالی در نیویورك در این رابطه می‌گوید: طی چندین سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای كشف رژیم‌های غذایی موثر در بروز سرطان‌ها، صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا ؛ آمارها نشان می‌دهد كه 35 درصد از سرطان‌ها با مواد سرطان‌زای موجود در رژیم‌های غذایی در ارتباط هستند. همچنین آنتی‌اكسیدان‌ها نیز موضوع بسیاری از آزمایشات هستند چون این فرض وجود دارد كه این تركیبات به عنوان ابزاری موثر در پیشگیری از فعالیت مواد سرطان‌زا، كاربرد دارند.در مطالعه جدید، متخصصان دانشگاه ایست آنجلیا به سرپرستی دكتر اندرو هارت بیش از 23 هزار و 500 داوطلب 40 تا 74 ساله را كه بین سال‌های 1993 تا 1997 میلادی وارد این مطالعه شده بودند، تحت آزمایش و ارزیابی‌های پزشكی قرار دارند. آنها دریافتند افرادی كه در طول این مدت از سه آنتی‌اكسیدان سلنیوم، ویتامین C و ویتامین E استفاده كردند، 67 درصد كمتر با خطر ابتلا به سرطان پانكراس مواجه بودند.

جزئیات این مطالعه در مجله "روده" منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha