سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 53206
سلامت نیوز: در این تحقیقات،محققان تاثیرات مختلف فشارنشستن را روی كمر توسط MRI بررسی كردند.آنها 3 موقعیت مختلف نشستن را بررسی كردند:قوز كردن،صاف نشستن در حد 90 درجه و تكیه دادن در حد 135 درجه. نتیجه تحقیقات درجلسه مركزعلمی ‌مجتمع رادیولوژی آمریكای شمالی مطرح شد.آنها به این نتیجه رسیدند كه نشستن به صورت 90 درجه یا همان صاف نشستن بدترین نوع نشستن است كه به ستون فقرات و مهره‌های گردن آسیب می‌رساند.

بهترین نوع نشستن زاویه 135 درجه است كه در واقع می‌توان گفت به همین دلیل است وقتی موقع نشستن از یك بالش كوچك پشت كمراستفاده می‌كنیم،احساس راحتی می‌كنیم.در واقع منحنی كمر را ایجاد می‌كنیم. در بعضی از خودروها یك قسمت اضافی بر روی صندلی در پشت كمر به این منظور به كار برده شده است.

سالها پیش محققان فشارهای مهره‌های كمر را در موقعیتهای مختلف بررسی كردند.در آن زمان هنوز MRI اختراع نشده بود،با این حال محققان چیزهای جالب و مهمی‌ را متوجه شدند.در كل به این نتیجه رسیدند كه نشستن برای كسانی كه مشكل كمر دارند، مر حیاتی به شمار نمی‌آید.

اغلب كسانی كه مشكل كمر دارند،یكجا نمی‌نشینند و مدام راه میروند،البته نشستن و برخواستن بسیار هم خوب است اما باید دقت كنیم كه با كمر مانند یك جرثقیل رفتار نكنیم كه برای دیسك كمر اصلاً خوب نیست.برای بلند كردن اشیاء زانوان خود را خم كنید تا بر كمر فشار وارد نشود. بهترین وضعیت خواب، رو به پشت با زانوان خم و گذاشتن یك بالش كوچك زیر زانوهاست.

مهمترین مسئله این است برای مبتلا نشدن به كمر درد،فعالیت بدنی داشته باشید.بدانید كه چگونه كمر سالم داشته باشید بدون اینكه ذره‌ای احساس خستگی كنید.اگر در محیط كار مجبورید مدت طولانی بنشینید، گاهی به خود استراحت دهید و راه بروید. موقع نشستن لگن خود را كمی‌ به جلو بكشید و تكیه دهید تا زاویه بدنتان به 135 درجه برسد.


منبع: سایت سیمرغ
 
 
       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha