سلامت نیوز :  رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: ارتباط عاطفی و کلامی بین اعضای خانواده کمتر از ۱۵ دقیقه در روز شده و طبیعی است در چنین شرایطی صمیمیت در خانواده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: طی پژوهشی که انجام شده است، میانگین ارتباط عاطفی و کلامی بین اعضای خانواده کمتر از ۱۵ دقیقه در روز شده است و طبیعی است در چنین شرایطی صمیمیت در خانواده‌ها کاهش پیدا می‌کند و ارتباطات عاطفی و عطوفت و مهربانی که یکی از پایه‌ها و مولفه‌های خانواده است دچار مشکل می‌شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه اقتصادی وجود دارد نیز بر این مسائل دامن می‌زند و ارتباط عاطفی را از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: لازم است مهارت‌های زندگی به افراد آموزش داده شود و مشکل اصلی این است که مهارت حل تعارضات و اختلافات وجود ندارد و این عدم آگاهی منجر به تشدید اختلافات و تبدیل شدن اختلاف به بحران می‌شود. موسوی چلک ادامه داد: امروز رسانه‌ها نقش ویژه‌ای دارند و رسانه تبدیل به یک عضو محوری خانواده‌ها شده است و درست است که ماهواره‌ها جمع آوری می‌شود اما مردم هنوز ماهواره نگاه می‌کنندو متاسفانه سیاست مشخصی برای مدیریت ماهواره‌ها نداریم. وی تصریح کرد: وقتی افراد در خانواده‌ها از هم فاصله می‌گیرند با مشکل طلاق عاطفی مواجه می‌شویم و اینگونه طلاق‌ها ممکن است منجر به خودکشی، همسر کشی و منجر به آسیب‌ها جبران ناپذیر بر روی فرزندان شود.

رییس انجمن مددکاران ادامه داد: طلاق عاطفی اینگونه نیست که در جایی ثبت شود و این افراد به دلیل برخی شرایط خانوادگی و برای حفظ آبرو از هم جدا نمی‌شوند و همدیگر را زیر یک سقف تحمل می‌کنند. وی اضافه کرد: باید افرادی که دچار این معضل می‌شوند به مددکار اجتماعی و روانشاسان مراجعه کنند و قبل از رسیدن به مرحله بحرانی و قبل از رسیدن به نقطه‌ای که نتوانند موضوع را حل کنند در رابطه با این مسئله تدبیر کنند. وی گفت: مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها باید در ارتباط با آموزش مهارت‌های زندگی اقدامات لازم را انجام دهند و باید از تمام ظرفیت‌های برای آگاهی و کسب دانش مهارت زندگی استفاده کنند. به گفته موسوی چلک هر چه بر روی مهارت زندگی و آشنایی با حقوق متقابل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کار کنیم شرایط زندگی افراد بهبود خواهد یافت و مشکلات عاطفی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha