سلامت نیوز :  برنامه پزشک خانواده با اعلام آمادگی ۱۸۰ پزشک عمومی از ۳۲۰ پزشک پیش بینی شده موردنیاز استان برای اجرای طرح، از هفته آینده با ثبت نام از مردم آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: برنامه پزشک خانواده با هر تعداد پزشک ثبت نام شده از هفته آینده در استان مرکزی اجرایی خواهد شد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ دکتر بابک عشرتی با بیان اینکه براساس پیش بینی سقف موردنیاز پزشک در استان برای اجرای برنامه ۳۲۰ پزشک بود اما ۱۸۰ پزشک ثبت نام کرده‌اند، افزود: این برنامه در چند استان دیگر نیز آغاز شده و لزوم عملیاتی شدن طرح از برنامه‌های وزارتخانه است حتی اگر تعداد ثبت نام شده به سقف موردنیاز نرسد طرح بدون هیچ نگرانی اجرایی خواهد شد.

دکتر عشرتی با اشاره به اینکه معرفی پزشکان به مردم از طریق سایت دانشگاه و جراید در هفته آینده انجام خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای برنامه پس از نشان دار کردن دفترچه‌ها مردم به پزشک منتخب خود مراجعه کرده و اطلاعات خود را جهت ثبت در رایانه در اختیار پزشک مربوطه قرار خواهند داد. به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از زمان اعلام نام پزشکان مردم تا ۳ ماه فرصت دارند تا پزشک مورد نظر خود را انتخاب و به مطب آنان مراجعه نمایند و در این فرصت پزشکانی که در سایت مربوطه ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند ثبت نام در اجرای طرح مشارکت داشته باشند. دکتر عشرتی تصریح کرد: پس از گذشت زمان اعلام شده، فرصت ۳ ماهه، چنانچه مردم به پزشکان خانواده معرفی شده مراجعه ننمایند باید از خدمات درمانی آزاد استفاده نمایند و با پزشکانی که در سایت مربوطه ثبت نام ننموده‌اند نیز قراردادهای بیمه‌ای لغو خواهد شد و خدمات این پزشکان از قبیل ویزیت، دارو و سایر خدمات به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

عشرتی با اشاره به اینکه عدم مشارکت پزشکان خانواده در برنامه مزبور به ضرر پزشکان خواهد بود تاکید کرد: در صورت لغو قرارداد شرکت‌های بیمه‌ای با پزشکان، پزشک به عنوان آزاد محسوب می‌شود و چون خدمات ارائه شده به بیمار نیز آزاد محاسبه می‌شود خود به خود این پزشکان بیماران خود را از دست خواهند داد. وی با بیان اینکه در اجرای برنامه با وجود کمبود ۱۴۰ پزشک نگرانی وجود ندارد، بیشترین کمبود پزشک را مربوط به شهرهای اراک و ساوه عنوان کرد و افزود: در شهرهای دلیجان و محلات تعداد تکمیل است و در شهر خمین کمبود ۴ پزشک وجود دارد و بیشترین کمبود در شهرهای استان مربوط به شهر ساوه است که این کمبود‌ها در مسیر کار اختلالی به وجود نخواهد آورد.

عشرتی مهم‌ترین بحث در اجرایی شدن فاز دوم برنامه، ثبت نام مردم را لزوم دسترسی پزشکان خانواده به کامپیو‌تر و اینترنت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه برخی از پزشکان هنوز نتوانسته‌اند کامپیو‌تر تهیه کرده یا به اینترنت متصل باشند دانشگاه علوم پزشکی برای حل این مشکل با چند بانک وارد مذاکره شده تا با اعطای تسهیلات به پزشکان آنان را در تامین این ابزار اولیه و موردنیاز یاری نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha