سن بروز بیماری قلبی در زنان به دلیل اثرات محافظتی هورمون های زنانه از مردان كمتر و 10 سال دیرتر است .

سن بروز بیماری قلبی در زنان نسبت به مردان 10 سال دیرتر است

سلامت نیوز : دكتر 'مهراد فخرالدینی ' در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر بیماری های عروق كورنر در جهان شایعترین علت مرگ ومیر در مردان و زنان است .

وی یادآور شد كه شیوع بیماری های قلبی و عروقی در زنان قبل از یائسگی به دلیل اثرات محافظتی و پیشگیرانه هورمون های زنانگی ازمردان كمتر است . زنان پس از یائسگی همانند مردان به بیماری قلبی دچار می شوند و حتی در شرایطی ، سكته قلبی و مرگ و میر در زنان بیشتر خواهد بود.فخرالدینی خاطر نشان كرد : درجوامع كنونی گرایش زنان جوان به استعمال سیگار و همچنین افزایش وزن ، چاقی ، تغییر سبك زندگی و الگوی تغذیه ای از دلایل افزایش شیوع سكته های قلبی است .

وی گفت : فشار خون به عنوان مهمترین ریز فاكتور بروز بیماری های قلبی و عروقی است . پرفشاری خون در زنان 17 درصد شیوع بیشتری دارد و در مردان قبل از 35سالگی پرفشاری خون شایع تر است.این متخصص قلب و عروق افزود : در زنان 45 ساله و بالاتر بیماری پرفشاری خون شایعتراست . از سوی دیگر شیوع بیماری قلبی و عروقی در زنان دیابتی دو برابر شایعتر و شانس بستری شدن و برزو حوادث حاد قلبی در زنان دیابتی شایعتر است .فخرالدینی خاطرنشان كرد كه درحال حاضر 20 درصد اززنانی كه سكته قلبی می كنند ، سیگاری هستند واز سوی دیگر خطر ابتلا به بیماری عروق كورنردر زنان سیگاری بیش از مردان سیگاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha