سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 53235
سلامت نیوز : دكتر 'جری ای. كولی ' مدیر مركز ترمیم موی كارولینا در آمریكا می گوید سیستم ARTAS به تایید اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا FDA رسیده است و این شركت نخستین شركتی است كه از این سیستم برای درمان ریزش مو استفاده می كند.

وی افزود: بیش از 35 میلیون مرد آمریكایی دچار طاسی مردانه هستند.حدود دو سوم مردان آمریكایی تا سن 35 سالگی و 85 درصد تا سن 50 سالگی موهای سر خود را از دست می دهند.طاسی ژنتیكی كه اواخر جوانی و پیش از میانسالی روی می دهد عمدتا غیرقابل درمان است و فقط می توان با جراحی چاره ای برای آن اندیشید.شركت Restoration Robotics یك سیستم رایانه ای تعاملی ارایه كرده است كه از فناوری تصویر هدایت شده برای افزایش كیفیت برداشت فولیكول مو استفاده می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ سیستم ARTAS راهبرد بسیار پیچیده و پیشرفته ای است كه می تواند به پزشك در انجام جراحی ترمیم مو و به بیمار در داشتن یك موی زیبا كمك كند.این شیوه به نوعی از پیوند مو كمك می كند در آن واحد های فولیكولی مو – گروهی از یك تا چهار تار مو- مستقیما از پشت سر برداشته و به جلوی سر پیوند زده می شوند.برداشتن این واحد های مو یكی از سخت ترین و دشوارترین بخش های این شیوه از پیوند است اما روبات طراحی شده توسط این شركت این كار را آسان كرده است.یك واحد فولیكولی حدود نیم میلی متر است و یك دایره یك میلی متری وجود دارد كه باید از منطقه مرده مو خارج شود. انجام این كار با چشم انسان دشوار است و ممكن است دقت لازم را نداشته باشد درصورتی كه روبات می تواند با دقت و سرعت قابل توجهی، این كار را به خوبی انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha