سلامت نیوز : احمدرضا سروش در گفت‌وگو با فارس در مورد تامین نیروی پرستار در بیمارستان شریعتی اظهار داشت: بیمارستان شریعتی یک بیمارستان ارجاعی و فوق تخصصی است و بیماران پیچیده که نیاز به درمان‌های بیشتر دارند از سراسر کشور به این مرکز ارجاع می‌شوند و همه نیاز به مراقبت‌های خیلی خاص دارند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم خدمات خیلی مطلوب مراقبتی ارائه کنیم شاید چیزی حدود 400 نفر تیم پزشکی اعم از نیروهای اتاق عمل، پرستاری و بهیاری کم داریم و اکنون اقدامات لازم برای جذب 100 نفر نیرو را انجام داده‌ایم.رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه تامین منابع هم برای جذب نیروی انسانی بسیار موثر است افزود: دولت یا باید منابع را برای ما تامین کند یا با افزایش تعرفه‌ها درآمدی برای بیمارستان‌ها ایجاد کند تا بتوانیم نیروهای انسانی را تامین کنیم.

وی گفت: اگر نتوانیم پرستاری را که در شیفت‌های مختلف و با حجم زیاد کار می‌کند تامین نکنیم پرستار فراری می‌شود.وی در مورد اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان شریعتی گفت: این قانون تا حدی اجرا شده چون برای اجرای کامل آن پرستاران باید یک شیفت کار کنند و شب کاری نداشته باشند که امکان آن نیست و سعی می‌کنیم با هر خون دلی که شده بخش‌ها را بچرخانیم.

به گفته سروش گاهی برخی نهادهای نظارتی با مشاهده وضع موجود خیلی راحت به ما می‌گویند اگر نمی‌توانید، تعطیل کنید ولی واقعیت این است که مردم محروم می‌شوند و دیگر جایی برای مراجعه ندارند.وی برای رفع مشکلات موجود پیشنهاد داد: برای فردی که با فشار کاری و شیفت شب کار می‌کند قیمت واقعی خدمات پرداخته شود و احترام این قشر حفظ شود و در عین حال حوزه سلامت از اولویت‌های چندم به اولویت‌های اول ارتقا یابد.

رئیس بیمارستان شریعتی گفت: واقعیت این است که قشر پرستار از میزان دریافتی و امکانات رفاهی راضی نیست شما یک بررسی کنید ببینید امکانات وزارت بهداشت چیست؟ امکانات وزارت نفت چیست؟ باید وزارت بهداشت هم مانند وزارت نیرو، نفت و راه جدی گرفته شود. باید دید بودجه وزارتخانه‌ها در طی دهه‌های اخیر چند برابر شده و بودجه وزارت بهداشت چقدر رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha