سلامت نیوز : بررسی‌ها نشان می‌دهد ترفیع شغلی نه تنها به تعادل حساب بانکی کارمندان کمک می‌کند بلکه سلامت قلب آنها را نیز تضمین می‌کند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، کسانی که در اداراتی کار می‌کنند که ترفیع و تشویق کارمندان در آنجا بیشتر رواج دارد تا 20 درصد احتمال ابتلای آنها به بیماری‌های قلبی عروقی در مقایسه با کسانی که شانس بهبود وضعیت شغلی خود را ندارند، كمتر است.با بررسی وضعیت شغلی 4 هزار و 700 كارمند دولتی انگلیس در طول 15 سال، محققان به این نتیجه رسیدند کارمندان مشغول به فعالیت در قسمت‌‌هایی که میزان ترفیع در آنجا بیشتر است احتمال ابتلای آنها به بیماریهای قلبی در مقایسه با افرادی که چنین شانسی ندارند، كمتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دراین تحقیق که از سال 1985 تا 1999 به مدت 15 سال طول کشید مشخص شد در محیط‌های کاری‌ که دو برابر بیشتر از دیگر قسمت‌ها ترفیع و تشویق وجود دارد امکان ابتلای کارمندان آن بخش به بیماری قلبی تا 20 درصد کاهش پیدا کرده است.این مطالعه توسط میشل مارموت پروفسور اپیدمولوژی در کالج دانشگاه لندن و میشل اندرسون از دانشگاه کالیفورنیا انجام شد و در مجله اقتصاد به چاپ رسیده است.

در گذشته نیز تحقیقاتی در زمینه سلامتی و تاثیر آن روی وضعیت شغلی انجام شده بود که نشان می‌داد افرادی که در دوران کودکی بیماری حادی را از سر گذرانده‌اند احتمال گرفتن ترفیع در شغلشان پایین می‌آید. به بیان دیگر می‌توان گفت شک‌های مطلوب تاثیر مثبتی روی عملکرد قلب داردهمچنین برسی‌های گذشته نشان می‌دهد برندگان جایزه اسکار و نوبل نسبت به کسانی که نامزد دریافت جایزه شدند و همچنین بازیکنان بسکتبال که به شهرت رسیده‌اند نسبت به دیگران عمر طولانی‌تری دارند.

به گفته سرپرست این تحقیق، امتیاز بزرگی که می‌توان برای این مطالعه قائل شد این است که نتایج به دست آمده رابطه بین سلامت و موقعیت اجتماعی را مشخص می‌کند که بر اساس آن افرادی که موقعیت اجتماعی- اقتصادی بالاتری دارند از سطح سلامت بالاتری نیز برخوردارند.پس می‌توان نتیجه گرفت به دست آوردن موقعیت اجتماعی بالاتر به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند و ترفیع درجه می‌تواند یکی از مکانیسم‌های حرکت به سمت موقعیت اجتماعی بالاتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha