سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اعلام نشدن تعرفه خدمات دارویی برای داروخانه های بخش خصوصی کشور در سال 91، نسبت به بروز چالش و بحرانی شدن وضعیت داروسازان هشدار داد.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفتگو با مهر به مشکلات داروخانه های بخش خصوصی کشور اشاره کرد و افزود: امسال سازمان نظام پزشکی به همراه تهیه تعرفه های درمانی و پیشنهاد آنها به هیئت دولت، برای داروسازان نیز تعرفه خدمات دارویی را تهیه کرد.وی گفت: آن طور که مطلع شدیم و شنیدم، تعرفه خدمات دارویی داروسازان ابتدا در شورای عالی و سپس در هیئت دولت تصویب شد. اما وقتی تعرفه های خدمات درمانی سال 91 از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، متوجه شدیم که خبری از تعرفه داروسازان نیست.مژدهی آذر در همین زمینه ادامه داد: وقتی موضوع را پیگیری و دنبال کردیم، متوجه شدیم که تعرفه خدمات دارویی در بخش دولتی اعلام شده است ولی بخش خصوصی را معاون اول رئیس جهمور امضا نکرده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به تماسهای داروسازان از اقصی نقاط کشور با دفتر انجمن و پیگیری تعرفه های خدمات دارویی برای سال 91، افزود: متاسفانه اجرای سیاست "یک بام و دو هوا" باعث هرج و مرج می شود. به طوریکه هم اکنون هر استان و شهری با موافقت استانداران و مسئولین هر منطقه برای خودشان تعرفه اعلام کرده اند.وی با اشاره به فعالیت نزدیک به 12 هزار داروساز در داروخانه های خصوصی کشور، ادامه داد: انجمن داروسازان برای اینکه جلوی این هرج و مرج را بگیرد و از بروز بحران جلوگیری کند، نامه ای به معاون اول رئیس جمهور نوشته و خواستار روشن شدن موضوع است. زیرا، داروسازان چشم امیدشان به همین تعرفه های خدمات دارویی است و ما باید بدانیم چرا از اعلام تعرفه های خدمات دارویی در سال 91 برای داروخانه های خصوصی خودداری شده است.

مژدهی آذر به نامه دیوان عدالت برای دریافت تعرفه خدمات دارویی اشاره کرد و افزود: این حق قانونی داروخانه های خصوصی است که تعرفه خدمات دارویی داشته باشند. قطعا اگر وضعیت به همین روال پیش برود و سیاست یک بام و دو هوا ادامه داشته باشد، بروز بحران جدی خواهد بود و من از همین جا اعلام خطر می کنم.رئیس انجمن داروسازان ایران، یکی از تبعات ناگوار چنین تصمیماتی را کوچ و مهاجرت داروسازان به خارج از کشور دانست و گفت: این قبیل مسائل به بروز چنین مسائلی دامن می زند. بنابراین، در نامه ای که به معاون اول رئیس جمهور نوشته ایم، از ایشان تقاضا کرده ایم حتما این موضوع حل شود و به این بحران خاتمه دهد.وی با اشاره به تماسهایی که داروسازان طی روزهای گذشته با دفتر انجمن داشته اند، اظهارداشت: دوستان مدام از بنده می پرسند چرا تعرفه خدمات دارویی بخش خصوصی اعلام نشده است و از همین رو اعلام آمادگی کرده اند در مقابل ساختمان ریاست جمهوری حضور یافته تا خواسته های خودشان را اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha