با وجود مصوبه شورای عالی بیمه در زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 202 قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن از سوی هیات دولت اما هنوز صندوق‌های بیمه زیر بار بیمه كردن داروهای بیماران خاص و سرطانی نرفته‌اند.

بیمه‌ها هنوز داروهای بیماران خاص و سرطانی را تحت پوشش قرار نداده‌اند
سلامت نیوز : رییس انجمن تالاسمی گفت: با وجود مصوبه شورای عالی بیمه در زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 202 قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن از سوی هیات دولت اما هنوز صندوق‌های بیمه زیر بار بیمه كردن داروهای بیماران خاص و سرطانی نرفته‌اند.

دكتر مجید آراسته در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: داروهای بیماران خاص و سرطانی به حفظ جان بیماران بستگی دارد، اما هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند این در حالیست كه داروهای گیاهی بیمه شده‌اند.وی تاكید كرد: بر اساس تصمیم شورای عالی بیمه،‌ K مواد مصرفی مبتلایان به تالاسمی از 25K تا 42K افزایش یافت. اما هنوز بیمه‌ها نسبت به تحقق آن اقدام نكرده‌اند.آراسته با اشاره به نحوه توزیع داروی بیماران تالاسمی اظهار كرد: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشكی، داروها را می‌خرند و آنها را توزیع می‌كنند. این امر باعث می‌شود كه بخش بیشتر داروها در مركز استان باقی بماند و داروی كمتری به شهرستان‌ها برسد. گاهی اوقات داروها سلیقه‌ای توزیع می‌شود و آمارها دقیق ارایه نمی‌شود.

رییس انجمن تالاسمی تاكید كرد: در صورت بیمه شدن 202 قلم دارو داروخانه‌هایی كه عنوان داروخانه‌های ویژه بیماران خاص شناخته می‌شوند، می‌توانند این داروها را بخرند و در مقابل ارائه نسخه پزشك معالج در اختیار بیمار قرار دهند. این كار باعث كاهش سردرگمی بیماران شهرستانی و كمبود دارو به‌ویژه در مناطق محروم می‌شود.وی افزود: با تحقق این امر، دسترسی بیماران به دارو آسانتر می‌شود چرا كه با توجه به بیمه بودن دارو، آنان می‌توانند در یك شهر ویزیت شوند و در صورت نیاز در شهر دیگر داروی خود را تهیه كنند. این در حالی است كه در حال حاضر بیمار در همان شهری كه نزد پزشك می‌رود، باید اقدام به خرید داروی خود كند.رییس انجمن تالاسمی در پاسخ به این پرسش كه آیا برای تحقق این امر با مسوولان صندوق‌های بیمه مذاكره كرده‌اید، اظهار كرد: با مسوولان صحبت كرده‌ایم و آنان مدام وعده می‌دهند كه به زودی بیمه شدن داروهای بیماران خاص اجرایی می‌شود اما هنوز این امر تحقق نیافته است.

وی افزود: برخی از مسوولان صندوق‌های بیمه معتقدند كه برخی داروهای دیگر باید وارد چرخه بیمه می‌شد این در حالیست كه در وزارت بهداشت قطعا كار كارشناسی در این زمینه انجام شده است.آراسته در پایان اظهار كرد: داروهای ال‌ وان و اسفرال جزو 202قلم دارو هستند البته قلم انسولین كه برای درمان تالاسمی‌های مبتلا به دیابت استفاده می‌شود نیز از جمله داروهایی است كه قرار است تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha