سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزیر بهداشت از پنج ماموریت تعریف شده برای وزارت بهداشت به دنبال اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به این حوزه خبر داد و گفت: هر چند شرط تحقق این شش هزار میلیارد تومان، اجرایی شدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌هاست اما با توجه به اهتمام دولت و مجلس، می‌توان راه دیگری پیدا و این ردیف بودجه‌ای را زنده كرد.

دكتر سید رمضان محسن‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص 6هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت در قانون بودجه سال جاری، گفت: بر اساس قانون بودجه باید ماهانه 500 میلیارد تومان از این محل به وزارت بهداشت اختصاص یابد اما اجرایی شدن بندهای بودجه مسیری دارد كه باید طی شود. قانون بودجه سال جاری در ماه دوم امسال مطرح و در ماه سوم ابلاغ شده است بنابراین اجرایی شدن آن نیازمند زمان است.وی گفت: در مورد چگونگی هزینه‌‌كرد این شش هزار میلیارد تومان، پنج ماموریت برای وزارت بهداشت تعریف شده است. یكی از این ماموریت‌ها آن است كه در سطح یك خدمات كه بیمار به صورت رایگان ویزیت و به سطح دوم معرفی می‌شود در صورت بستری در بیمارستان‌های دولتی، هزینه‌هایی كه بیمار باید ‌پرداخت كند، رایگان خواهد شد. این ماموریت به دنبال اجرای برنامه پزشك خانواده محقق می‌شود.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت تاكید كرد: وزارت بهداشت به صورت جدی تحقق این 6 هزار میلیارد تومان را پیگیر است. قطعا دولت هم كمك خواهد كرد تا این تخصیص انجام شده و گره‌های مردم در حوزه سلامت كمتر شود. از آنجا كه اختصاص این 6 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت قانون است، اگر لازم شد از ردیف‌های دیگر هم استفاده می‌كنیم تا ماموریت‌های تعریف شده برای وزارت بهداشت را عملی كنیم.وی درعین حال گفت: شرط تحقق این شش هزار میلیارد تومان اجرایی شدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌هاست. اما از آنجا كه اختصاص این شش هزار میلیارد تومان یك مبحث ملی و جدی است و دولت و مجلس برای تحقق آن اهتمام دارند، می‌توان راه دیگری پیدا و این ردیف بودجه‌ای را زنده كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha