چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 53267
سلامت نیوز :هرچند این روش بهتر از كرم نزدن است، اما كمك چندانی به شادابی و زیبا ماندن پوست من و شما نمی‌كند. پس یادمان باشد و به افراد خانه گوشزد كنیم در این روزهای بشدت گرم كه تابستان برای ما به ارمغان آورده، به صورت صحیح از كرم‌های ضد آفتاب استفاده كنیم تا پوستی شاداب‌تر داشته باشیم.

اما علاوه بر كرم زدن، برای حفظ زیبایی و همچنین سلامت پوست بویژه در فصل تابستان و روزهای گرم سال، كارهای دیگری نیز باید انجام داد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛كارهایی كه با انجام آنها می‌توانیم بهتر و بیشتر‌ از پوست‌مان مراقبت كنیم. برخی از این رفتارها بسیار هم ساده و آسان است، اما متاسفانه همه خانواده‌ها به آنها كمتر توجه می‌كنند.به عنوان نمونه می‌توان به استفاده از كلاه‌های لبه‌دار در روزهای گرم و آفتابی اشاره كرد. این رفتار ساده می‌تواند از رسیدن بخش عمده‌ای از نور و اشعه مضر خورشید به پوست صورت جلوگیری كند.

فرهنگ كلاه سر گذاشتن را بیاموزیم

به نظر می‌رسد هنوز در كشور ما استفاده از كلاه در روزهای گرم و آفتابی به یك فرهنگ تبدیل نشده است كه امیدواریم در هر خانه و با حمایت رسانه‌ها بتوانیم در حوزه پوشش‌های تابستانی به این نقطه برسیم.پس از این مورد آنچه مهم است این‌كه بدانیم برای خرید یك كلاه مناسب و استاندارد باید به نكاتی نیز توجه كنیم و به این باور برسیم كه برای همه افراد خانواده كلاه فقط وسیله‌ای تزئینی نیست.با همین تعریف كوتاه و ساده متوجه می‌شویم بسیاری از كلاه‌های موجود در بازار برای مراقبت از پوست سر و صورت مناسب نیستند.طراحی یك كلاه مناسب تابستانی باید به گونه‌ای باشد كه سایه حاصل از آن تمام صورت، گردن و گوش‌ها را بپوشاند. همچنین بهتر است در این روزهای گرم از كلاه‌هایی كه رنگ روشن دارند استفاده كنیم چرا كه این رنگ‌ها كمتر گرما را جذب می‌كند. كلاه‌هایی با رنگ‌های تیره به دلیل جذب حداكثری گرما، حرارت پوست سر و صورت را بشدت بالا می‌برد.یكی دیگر از نكات بسیار مهم در انتخاب یك كلاه تابستانی جنس آن است. به این معنا كه كلاه علاوه بر پوشش دهی كامل، باید از جنسی ساخته شده باشد كه باعث گردش جریان هوا شود. بر این اساس كلاه‌هایی كه از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند نسبت به مدل‌های نخی یا دیگر الیاف طبیعی، گرمای بیشتری ایجاد می‌كنند.

كلاه بیشتر سر آقایان می‌رود

همه می‌دانیم موهای آقایان بیشتر از خانم‌ها می‌ریزد و بسیاری از مردها در سنین میانسالی دارای موهای كم پشت هستند.برای این گروه از افراد استفاده از كلاه در فصل تابستان ضروری‌تر از دیگران است چرا كه پوست سرشان در معرض دائمی نور خورشید قرار دارد و این موضوع علاوه بر ایجاد لك‌هایی كه به زیبایی ظاهری فرد صدمه می‌زند، می‌تواند مسائلی هم در حوزه سلامت ایجاد كند.البته ذكر این نكته هم ضروری است كه با توجه به پوشش ایرانی‌ها، كلاه می‌تواند نقش موثری در شیك پوشی آقایان نیز داشته باشد؛ البته اگر كلاه مناسبی سرتان
برود.

بچه‌ها را به كلاه عادت دهیم

در همه خانه‌ها توجه جدی به بچه‌ها می‌شود؛ پس یادمان باشد پوست آنها هم بسیار حساس‌تر از بزرگسالان است؛ بنابراین در این فصل به مراقبت بیشتر احتیاج دارند. مادرها و پدرها باید یادشان باشد ضد آفتاب‌های مخصوص كودكان را همراه داشته و در فواصل زمانی معین از آن استفاده كنند. همچنین كلاه‌های مناسب برای كودكان موجب كمترشدن آسیب‌های پوستی می‌شود.كلاه‌های مناسب كودكان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است؛ پس سعی كنید با خرید نوعی كه مورد توجه كودك باشد او را ترغیب به استفاده از كلاه كنید.

كلاه‌های تمیز بهتر سر ما می‌روند

در فصل گرما همه افراد خانواده بیشتر از روزهای دیگر سال عرق می‌كنند و یكی از قسمت‌های بدن كه به سرعت در عمل تعریق شركت می‌كند، سر انسان است.از سوی دیگر كلاه هم مانند لباس در معرض دود، گرد و خاك و... قرار دارد. به دلیل آمیخته‌شدن عرق با آلودگی‌های معلق در هوا لازم است هفته‌ای یك تا دو بار كلاه خود را بشویید.دقت كنید روش صحیح شست‌وشو را هنگام خرید كلاه از فروشنده بپرسید تا این كار باعث بد شكل شدن كلاه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha