چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
سلامت نیوز : سال‌هاست كه همه ما​ با واژه استرس آشناییم و آن را بخوبی درك كرده‌ایم. در واقع مردم این دوره چنان به استرس عادت كرده‌اند و هر روز با آن درگیر هستند كه كمتر پیش می‌آید فردی اصلاً استرس نداشته باشد؛ به همین دلیل می‌گویند در این دوران استرس یكی از مشكلات مهم زندگی انسان‌هاست كه محققان و متخصصان نیز در پی یافتن راه‌حلی برای آن هستند؛ اما آیا واقعاً راهی برای این مشكل پیدا شده است؟ آیا می‌توان با استرس‌های ریز و درشت این دوره مقابله كرد و زندگی آرام‌تری ​ فراهم كرد؟

البته نكته مهم این است كه استرس امروزه نه‌تنها همه بزرگسالان را در محیط‌های كاری درگیر خود كرده، بلكه كودكان، نوجوانان و سالمندان را هم تنها نگذاشته است. شاید تا چند سال پیش عجیب بود اگر كودكی می‌گفت نگران است و دلش شور می‌زند، ولی این روزها بارها می‌توان چنین جملاتی را از زبان كودكان شنید؛ بچه‌هایی كه نگران موضوعات مختلف هستند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ طبق نتایج بررسی‌های موسسه استرس آمریكا، مشخص شده است این مشكل عامل 75 تا 90 درصد مراجعات مردم به پزشكان بوده و همچنین 60 تا 80 درصد تصادفات شغلی نیز ناشی از استرس است.اما اگر شما هم واقعاً می‌خواهید از استرس نجات پیدا كرده و زندگی آرام‌تری را تجربه كنید، بهتر است این شیوه‌ها را كه متخصصان توصیه می‌كنند، بشناسید​ شاید یك روز بتواند به شما هم كمك كند:

ـ‌ از همه كارهایی كه انجام می‌دهید، لذت ببرید و با عشق و اشتیاق مشغول انجام كارهایتان شوید. مطمئن باشید اگر حس خوبی داشته باشید، استرس‌تان هم كمتر شده و خیلی اذیت نخواهید شد.

ـ فهرستی از عواملی كه موجب استرس شما می‌شود، تهیه كنید تا بدانید چه مواقعی و به چه دلایلی احساس نگرانی و اضطراب بیشتری را تجربه می‌كنید. پس از این‌كه تمام عوامل را به درستی شناختید، باید آن موارد را به حداقل برسانید تا استرس كمتری داشته باشید.

ـ سعی نكنید اطرافیان را از خودتان راضی نگه دارید. مطمئن باشید این كار نه‌تنها بسیار سخت است​ كه حتی در مواردی می‌تواند غیرممكن هم باشد بنابراین بهتر است كارتان را به درستی انجام دهید و خیلی به نظر دیگران اهمیت ندهید.

ـ خوب است گاهی با خودتان خلوت كرده و كارهایتان را در تنهایی بررسی كنید؛ مطمئن باشید این كار نه‌تنها بد نیست، بلكه به شما كمك می‌كند شرایط بهتری داشته و زندگی شادتری را تجربه كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha